3 חשודים נעצרו בארה"ב: "נחטוף מטוס בשביל דאע"ש"

אחד מהחשודים, אזרח קזחסטן בן 19, נעצר בשדה התעופה בניו-יורק בדרכו לעלות על טיסה לטורקיה, ומשם להצטרף לשורות הארגון האיסלאמיסטי ■ השלושה תכננו התנקשות בנשיא אובמה ופיגוע נגד כוחות הביטחון האמריקאים

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

3 תושבי ארצות-הברית נעצרו בחשד שניסו להצטרף לשורות ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאע"ש) בסוריה. על-פי הפרוטוקול מבית המשפט הפדרלי בניו-יורק, שהותר היום (ד') לפרסום, אחר מהם תכנן לעלות היום על מטוס ולחטוף אותו "אל המדינה האיסלאמית, כדי שהמדינה האיסלאמית תרוויח מטוס". החשודים ככל הנראה יואשמו בתמיכה בטרור. אם יורשעו, צפוי להם עונש מאסר של עד 15 שנים.

על-פי הדיווח ברשת CNN, חשוד נוסף, עבד א-רסול ג'רבויב בן 24, תכנן התנקשות בנשיא ארצות-הברית ברק אובמה. הרשויות בארה"ב החלו במעקב אחר ג'רבויב, אזרח אוזבקיסטן, בחודש אוגוסט האחרון, לאחר שעל-פי החשד פרסם הודעה באתר המזוהה עם דאע"ש. "אנחנו רוצים להישבע אמונים כשהידים. האם אפשר לירות באובמה ואז לירות בעצמנו, זה יהיה מספיק?", כתב.

הבולשת הפדרלית, FBI, עצרה את אחרור סידחמטוב, אזרח קזחסטן בן 19, בשדה התעופה הבינלאומי JFK, כשהתכוון על-פי החשד לעלות על מטוס לטורקיה, ומשם להמשיך לסוריה. לג'רבויב היה כרטיס טיסה לאיסטנבול בחודש הבא, והוא נעצר בברוקלין. מעסיקו של סידחמטוב, אברור חביבוב בן 30, נעצר בפלורידה בחשד שסייע לשניים.

בהודעה נוספת, שפרסם סידחמטוב, הוא טען כי אם יצליח להשיג אשרת כניסה לסוריה, "אני פשוט אלך ואקנה תת-מקלע, AK-47, אצא ואירה בכל השוטרים". הוא פירט את תכניתו: "נלך ונרכוש אקדח אחד, ואז נלך ונירה בשוטר אחד. בום. אז, ניקח את הרובה שלו, את הכדורים ואת אפוד המגן. אז, נעשה אותו דבר לאחרים, ואז נלך למטה ה-FBI ונהרוג את האנשים של ה-FBI".

אתמול אישרה המשטרה בבריטניה כי 3 נערות הנעדרות זה שבוע הוברחו לסוריה מטורקיה לפני כמה ימים, וככל הנראה הצטרפו לדאע"ש. 3 התלמידות, שמיימה בגום ואמירה עבאסה, בנות 15, וקדיזה סולטנה, בת 16, נסעו ככל הנראה לאיסטנבול ב-17 בפברואר, ומשם המשיכו לסוריה, דרך מעבר הגבול קיליס שבמזרח טורקיה.