בנט: "ראיתי את משכורות הנהלת כיל; וואלה - שיהיו בריאים"

(עדכון) - שר הכלכלה לגל"צ: כשאני הייתי צריך לפטר עובדים, חתכתי שליש מהמשכורת שלי ■ המאבק נמשך: עובדי מפעלי כיל הפגינו היום מו"ל מעון רה"מ

הפגנה מול בית ראש הממשלה בירושלים / צילום: דוברות ההסתדרות
הפגנה מול בית ראש הממשלה בירושלים / צילום: דוברות ההסתדרות

לאחר שההסתדרות הכריזה ביום חמישי על סכסוך עבודה כללי בדרום, ובעקבות ההפגנות שהתקיימו בשבוע שעבר בדימונה, ערד, באר-שבע ובצומת בית קמה, צעדי המחאה מתרחבים למרכז הארץ.

הבוקר (א') התקיימה הפגנה ליד מעונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירושלים. בהפגנה, שהתקיימה לאות מחאה על משבר התעסוקה והפיטורים בדרום, השתתפו מאות עובדים ממפעלי ים המלח, מפעל תרכובות ברום ומפעלים נוספים. אל המפגינים הצטרפו תומכים ביניהם ועדי עובדים, ראשי רשויות ואנשי תנועת דרור ישראל.

"אנחנו פה בשביל לתת לחם לילדים שלנו - נשבית את כל ירושלים", אמר אחד מראשי הוועדים בהפגנה. קהל המפגינים צעק קריאות נגד רה"מ נתניהו וכמו כן נשמעו קריאות כגון: "אנחנו יותר חשובים מאיראן".

ביום חמישי הוכרז סכסוך עבודה כללי באזור דרום הארץ על רקע "משבר התעסוקה החמור והמתמשך", ובפרט - איומי כיל מקבוצת החברה לישראל של עידן עופר לפטר 140 עובדים. הסכסוך יחול על כל מקומות העבודה במרחבי הדרום (אשדוד ודרומה) במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי.

שר הכלכלה נפתלי בנט התראיין הבוקר לגלי צה"ל ומתח ביקורת על הנהלת כיל בגין משכורות העתק שלוקחים המנהלים, בראשות המנכ"ל סטפן בורגס.

"ראיתי את רמת המשכורות של ההנהלה", אמר בנט, "וואלה - שיהיו לי בריאים, משכורות מאוד מאוד כבדות. פעם בחברה שלי נאלצתי לפטר עובדים ואני עצמי חתכתי שליש מהמשכורת שלי, לכל ההנהלה, כולל לי אישית, וכדוגמא אישית. ועל ידי הדבר הזה יכולנו לחסוך חלק מהפיטורים. את ההתנהלות שאני עשיתי בחברה שלי אני מצפה גם בכיל".