איקה אברבנאל חובר לקבוצת המיזוגים והרכישות של דלויט

אברבנאל, לשעבר סמנכ"ל בכיר בטבע, יסייע למערך הייעוץ בדלויט שמלווה את הלקוח החל משלב החשיבה האסטרטגית, דרך הכנת חברה לעסקה, ביצוע בדיקות נאותות ועד תהליך ההטמעה ויישום המיזוג

איקה אברבאנל - סמנכ"ל טבע / צילום: אוריה תדמור
איקה אברבאנל - סמנכ"ל טבע / צילום: אוריה תדמור

איקה אברבנאל, לשעבר סמנכ"ל בכיר בטבע, וכיום הבעלים של חברת Integratika, העוסקת בליווי הנהלות בביצוע תהליכי שינוי ואינטגרציה, חובר לקבוצת המיזוגים והרכישות של מערך הייעוץ ב-Deloitte ישראל.

אברבנאל, שניהל את משאבי האנוש בחברת טבע, היה אחראי על הטמעת רכישות גדולות שבוצעו בחברה, ופרש מטבע לפני כשנה.

קבוצת המיזוגים והרכישות בדלויט מלווה את הלקוח החל משלב החשיבה האסטרטגית, דרך הכנת חברה לעסקה, ביצוע בדיקות נאותות ועד תהליך ההטמעה ויישום המיזוג. הליווי כולל היבטים אסטרטגיים, מסחריים, כלכליים, מיסויים ועוד. מחקרי דלויט מראים שפחות ממחצית מהמיזוגים והרכישות יוצרים ערך לבעלי המניות, בעיקר בשל תכנון מוקדם לקוי.

"תהליכי מיזוג ורכישה נכשלים בדרך כלל בשלב יישום העסקה, בשלב האינטגרציה", אמר אברבנאל. "ניהול תהליך אינטגרציה הוא אחד מתהליכי השינוי המורכבים ביותר. שיתוף הפעולה עם דלויט מביא לשוק מענה ייחודי ופתרון מקצועי מלא, מקצה לקצה, המבוסס על ניסיון מעשי בשטח".

סיגל אדניה קפון, ראש קבוצת המיזוגים והרכישות בדלויט, צופה שבשנה הקרובה יהיה גידול בהשקעות המגיעות מחו"ל (בשנה שעברה הן הסתכמו ביותר מ-4 מיליארד דולר). לדבריה, "תהליכים מורכבים בסדר גודל הנ"ל דורשים הסתכלות רחבה ויכולת ראייה של התמונה הכוללת. ניסיון וידע שנצבר בעסקאות מקומיות ובעסקאות בינלאומיות, כמו גם שילוב מומחים מתחומים שונים, בעלי ניסיון בביצוע מהלכים מורכבים אלו, עוזרים לנו ללוות את הלקוח ולתת מענה מקצועי ומותאם לכל אורך שלבי העסקה".

אדניה קפון מציינת, כי "שלב האינטגרציה הוא החשוב בתהליך מיזוג ורכישה - משום שבו באות לידי ביטוי מעשי כל הפעולות שמטרתן מימוש מטרות הרכישה - פיננסיות ותפעוליות כאחד. שלב האינטגרציה מורכב מאוד ורב-סיכונים מטבעו, ולכן שיתוף הפעולה הזה יבטיח שירות ומתן ליווי מקצועי, המבוסס על ניסיונו העשיר של איקה".