הטיפ היומי: צנחה ב-11% - האם היא תתאושש?

במחלקת המחקר של JP מורגן ממליצים "נייטרלי" על מניית סודהסטרים ■ מחיר היעד יורד מ-25 דולר ל-19 דולר למניה, 6% מעל מחיר השוק

סודה סטרים סודהסטרים / צלם: בלומברג
סודה סטרים סודהסטרים / צלם: בלומברג

חברת סודהסטרים (SodaStream) מייצרת מערכות ביתיות להכנת משקאות מוגזים, ונסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 376 מיליון דולר.

בשבוע שעבר פרסמה סודהסטרים את הדוחות הכספיים לסיכום הרבעון הרביעי ושנת 2014. הרווח הנקי למניה ברבעון היה 35 סנט, גבוה מהתחזיות שלנו ומקונצנזוס האנליסטים. בעוד שהרבעון היה טוב, התחזית הייתה שלילית, על רקע השפעת שערי חליפין, ועל רקע יסודות כלכליים קשים יותר שצפויים במחצית הראשונה של 2015. אנחנו חושבים שיש היגיון במאמצי המיצוב החדש של החברה - מעבר ממשקאות קלים ליצרנית מים מוגזים - אך ברור שהשינוי ייקח זמן.

2015 תהיה שנה קשה. סודהסטרים כבר לא מספקת תחזית מכירות, EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ורווח נקי, אך היא סיפקה מידע על 2015. החברה מצפה ללחצים על הרווח הגולמי על רקע הנחות ומבצעים לקידום מכירות, במטרה "לנקות" מהמדפים את טעמי המשקאות המוגזים.

ההנהלה ציינה שבמהלך תקופת מעבר מסוג זה, קשה לצפות איך ייראו ההכנסות ברבעונים הקרובים, אך היא מתכננת לחזור לצמיחה רווחית ב-2016.

הרוח הנגדית המשמעותית ביותר ב-2015 תהיה מכיוון שערי החליפין. נכון להיום, הצפי הוא לפגיעה של 60 מיליון דולר בהכנסות ושל 23 מיליון דולר ברווח התפעולי. מדובר על מספרים גבוהים בהרבה ממה שצפו בשוק, שהופכים את 2015 לשנה קשה נוספת עבור סודהסטרים. להערכתנו, ב-2015 החברה תציג רווח נקי של 74 סנט למניה, ירידה של 44% בהשוואה ל-2014.

ברבעון הרביעי של 2014, ההכנסות מאמריקה היו נמוכות מהתחזיות שלנו, אך התוצאות במערב אירופה היו טובות יותר - ירידה של 6.9% לעומת הצפי שלנו לירידה של 14%. לאור קשיי שערי החליפין, יש בכך עידוד מסוים. בסך הכול, ההכנסות היו בהתאם לצפי שלנו.

מניית סודהסטרים ירדה ב-10.9% מתחילת השנה, לעומת עלייה של 2.2% במדד S&P, אך עדיין נרצה לראות מכפיל נמוך יותר כדי להתרגש מהמניה. אנו נותרים בהמלצת "נייטרלי" ומחיר היעד שלנו למניה יורד מ-25 דולר ל-19 דולר, 6% מעל מחיר השוק.

מחלקת המחקר, ג'יי.פי מורגן

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם