נטע גורביץ, העורכת הראשית של ידיעות ספרים, פורשת מתפקידה

זאת אחרי 12 שנים בתפקיד ■ הייתה הראשונה בעולם שקנתה את זכויות התרגום לטרילוגיית "50 גוונים של אפור"

לאחר 12 שנים: נטע גורביץ, העורכת הראשית של הוצאת ידיעות ספרים, את תפקידה.

גורביץ, החתומה על רבות מן ההצלחות של ההוצאה, מסרה כי "לאחר למעלה מעשור של עשייה בענף מרגש ומאתגר מאין כמוהו, החלטתי לצאת לדרך חדשה. זכיתי לעבוד בתחום הקרוב ללבי, בהוצאה לאור הנמצאת בחוד החנית של התעשייה, ואני שמחה שעלה בידי להוציא לאור ספרים רבים שהותירו את חותמם על הקוראים ועל העשייה הספרותית בארץ. כל הספרים הללו, וכמובן הסופרים ואנשי ההוצאה, הטביעו את חותמם גם עליי".

גורביץ החלה את תפקידה בהוצאה כמנהלת זכויות התרגום, ואחר-כך שימשה כעורכת ספרי הילדים והנוער וכעורכת ספרי התרגום. בסוף שנת 2011 היא מונתה לעורכת הראשית של ההוצאה.

גורביץ שיחקה תפקיד מרכזי בהצלחתם העולמית של ספריו של ג'ון ויליאמס, "סטונר", "אוגוסטוס" ו"בוצ'רס קרוסינג", והייתה הראשונה בעולם שקנתה את זכויות התרגום לטרילוגיית "50 גוונים של אפור".

בין הסופרים הבולטים עמם עבדה: ג'ון באנוויל, קייט אטקינסון, יורם קניוק, נורית זרחי, ויקטוריה היסלופ, הרלן קובן ועוד רבים אחרים.

גורביץ הוציאה לאור תרגומים חדשים של "נשים קטנות", "תום סויר" ומספריהם של אסטריד לינדרגרן, יצחק בשביס זינגר ורומן גארי, וכן את רבי-המכר המוערכים "הארנבת עם עיני הענבר", "נופים ממטרופולין המוות", "נעלמת", "לקרוא את לוליטה בטהרן" וספרו של אנטוני ביוור, "מלחמת העולם השנייה".

מנכ"ל הוצאת ידיעות ספרים, דב איכנולד, מסר כי "ההישגים יוצאי הדופן של נטע התבססו על שילוב נדיר של הבנה ספרותית עמוקה ורחבה עם תפיסה חדה של שוק המו"לות, צרכיו והתהליכים העוברים עליו. החלטותיה המקצועיות והמעורבות העמוקה שלה בתעשיית המו"לות המקומית והבינלאומית עיצבו במידה רבה את הספרים שקראנו בעשור האחרון. סופרי ההוצאה, אנשיה ואני חבים לה תודה על מקצוענות ומסירות חסרת פשרות. אני גאה בנטע ושמח בשבילה, ומשוכנע שהיא תצליח בדרכה החדשה".

גם הדוברת עוזבת

בתוך כך, לאחר 7 שנים בראש מחלקת יחסי הציבור של ידיעות ספרים, עוזבת הדוברת מיכל פייקין-ברנס את תפקידה ויוצאת לדרך עצמאית בתחום יחסי הציבור והשיווק הדיגיטלי.

בין השאר, פייקין-ברנס הגתה והובילה את קמפיין יחסי הציבור של טרילוגיית "50 גוונים של אפור" בישראל - קמפיין שזכה בפרס מטעם איגוד השיווק הישראלי.