גלובס DUN'S 100: מי הן החברות המובילות בייעוץ נדל"ן?

חברת פז כלכלה והנדסה נמצאת בראשות הטבלה ■ אחריה מופיעות בהתאמה החברות ירון ספקטור שמאות מקרקעין וגרינברג אולפינר

שכונה חדשה / צילום: איל יצהר
שכונה חדשה / צילום: איל יצהר

חברת פז כלכלה והנדסה מובילה זו השנה הרביעית ברציפות את דירוג חברות ייעוץ הנדל"ן - ליווי פרויקטים של גלובס DUN'S 100. פז כלכלה והנדסה מעסיקה 54 עובדים מקצועיים, ושמרה על יציבות במספר עובדיה לעומת אשתקד.

חברת ירון ספקטור שמאות מקרקעין שומרת על המקום השני בדירוג עם יציבות במספר העובדים המקצועי. במקום השלישי מופיעה חברת גרינברג אולפינר. צמרת החברות בענף מציגה גידול קל של כ-5% במספר העובדים המקצועיים.

הדירוג בוצע על סמך מספר העובדים המקצועיים המועסקים במשרד: מהנדסים, הנדסאים, שמאים, כלכלנים, מתכנני ערים, גיאוגרפים, סטטיסטיקאים ובוגרי מנהל עסקים.

החברות המובילות עוסקות בתחומי שמאות מקרקעין - הערכות שווי שמאיות וחוות דעת; ליווי פרויקטים לבנייה - בדיקות כדאיות וליווי פיננסי; יעוץ פרוגרמתי - יעוץ בנוגע ליעוד קרקע (הקמת מבני תעשייה, מסחר וכד'); ליווי סטטוטורי - משפטי; מחקרי נדל"ן - מחקר וסקירה של מגמות עכשוויות ועתידיות של שוק הנדל"ן.

לדברי דניאלה פז ארז, מנכ"ל פז כלכלה והנדסה, "חברות יעוץ הנדל"ן מהוות את הסמן של הפעילות בענף הנדל"ן, ישנה קורלציה רבה ביננו לבין הפעילות בענף הנדל"ן. בשנת 2014 חברות יעוץ הנדל"ן שמרו על יציבות. בשנתיים האחרונות שוק הנדל"ן ראה הרבה חידושים ושינויים כגון מחיר מטרה, תיקון 101, שינויי מיסוי, תיקון לתמ"א 38 ועוד. אלמנטים אלה מצריכים גוף מקצועי שידע לנתח את הדברים לטובת מגוון שחקנים בענף ומכאן החשיבות במומחיות ובמיומנות של חברות ייעוץ הנדל"ן. אי הודאות של 2014, אשר נוצרה בחלקה גם בגין חלק מצעדי הממשלה, לא צפויה להמשיך ב- 2015 אשר סביר כי תתאפיין בעלייה בהתחלות הבנייה ובהיקף הפעילות בענף הנדל"ן מה שיצריך הרחבת המענה מצד חברות ייעוץ הנדל"ן".

"באשר לטענות של מחסור בפועלים, אני מאמינה שהשוק יידע להתמודד עם הבעיה הזו, אולי לא באופן מיידי, אבל תוך תקופה קצרה. אם לקבלנים יהיה כדאי לבנות, הם יתגברו על הקושי הזה", היא מוסיפה.

דירוג יעוץ נדלן
 דירוג יעוץ נדלן