נעילה שלילית בבורסות אירופה; האירו והדולר - לקראת 1:1

האירו נסחר בשפל חדש של 12 שנים מול הדולר ■ קרדיט סוויס הודיע כי ימנה מנכ"ל חדש ■ בסין דווח היום כי מדד המחירים לצרכן עלה בפברואר ב-1.4% לעומת פברואר 2014, מעל הצפי

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בירידות שערים בצל ירידת מחירי הנפט והמו"מ המתמשך עם יוון לגבי הרפורמות שיהיה עליה לבצע.

מדד הסטוקס 600 ירד ב-0.8% ל-390 נקודות, בהובלת מניות הבנקים.

האירו צונח בכ-1.4% מול הדולר ונסחר סביב שער של 1.07 דולר לאירו. זאת לאחר שהבנק המרכזי האירופי התחיל אתמול ברכישות האג"ח, במסגרת התוכנית האגרסיבית להקלה כמותית עליה הוא הכריז בינואר.

החוזים על הנפט יורדים היום במעל ל-3% ומכביד על מניות האנרגיה ביבשת. בתוך כך אתמול פרסם גולדמן זאקס סקירה לפיה הוא צופה כי מחירי הנפט ימשיכו לרדת עד 40 דולר לחבית בטווח הקרוב.

נציגי ה"טרויקה" והאירוגרופ ייפגשו מחר עם עמיתיהם מיוון במטרה לדון ברפורמות שיוון תצטרך לבצע בתמורה להמשך תוכנית הסיוע. אתמול דווח בתקשורת הזרה כי יוון מתכוונת לערוך משאל עם בנוגע להמשך תוכניות הצנע והישארותה בגוש האירו.

קרדיט סוויס אישר כי המנכ"ל בראדי דוגאן יפרוש מתפקידו ובמקומו יתמנה לתפקיד מנכ"ל Prudential טידג'אן טיאם. בעקבות ההודעה מניית פרודנטיאל נופלת בכ-4% בעוד מניית קרדיט סוויס מזנקת בכ-8%.

עלייה באינפלציה בסין

בורסות אסיה ננעלו היום (ג') בירידות קלות לאחר שאתמול הסתיים המסחר בוול סטריט בעליות ועל רקע פרסום נתוני מאקרו. במסחר בחוזים על מדדי ניו-יורק ניכרת יציבות.

בסין דווח היום כי מדד המחירים לצרכן עלה בפברואר ב-1.4% לעומת פברואר 2014. כלכלנים ציפו לעלייה של 0.9% בלבד. מנגד, מדד מחירי היצרן רשם ירידה חדה של 4.8% לעומת צפי לירידה של 4.3%.

כלכלני יוטרייד ציינו בסקירה שפרסמו כי ה-ECB החל אתמול בהזרמה של טריליון דולר במסגרת תכנית התמריצים שלו בכוונה לאושש את השוק האירופי על רכישת אג"ח של מדינות אירופה השונות. במקביל לתכנית התמריצים, השוק האירופי נלחם בדפלציה גם באמצעות ריבית שלילית, דבר נוסף שדוחף את ה'פד' לשמור על יציבות הריבית האפסית שלו.

השאלה המהותית היא לא אם ה'פד' יעלה את הריבית ומתי, העניין כאן הוא בכמה הוא יעלה את הריבית, והאם ההעלאה הזו לא תוביל לשיתוק של המערכת הפיננסית האמריקנית. להערכת כלכלני יוטרייד, ה'פד' צפוי להמשיך לגלות רגישות לשוק המניות ולכלכלה האמריקנית, תוך מתן עדיפות להמשך הצמיחה בשוק האמריקני.

בטוקיו בלטה במסחר מניית ניקון. באוסטרליה המשיכו מניות הכרייה לאבד גובה.