סיטיגרופ: המניות האירופיות עשויות לזנק עד 70%

בבנק ההשקעות פרסמו סקירה ללקוחות שב המליצו את מניות אירופיות ■ "המניות האירופיות מציעות למשקיעים פוטנציאל להשיג תשואות היסטוריות" ■ בתרחיש האופטימי מעריכים בסיטי כי מדד ה-Stoxx 600 יזנק לרמה של 670 נקודות

אירופה / צלם: רויטרס
אירופה / צלם: רויטרס

אומנם כלכלת אירופה מדשדשת ומציגה נתוני צמיחה חלשים מאוד אך אנליסטים בסיטיגרופ מעריכים כי שוק המניות האירופי יזנק עד 70% לכל היותר עד סוף 2016.

"המניות האירופיות מציעות למשקיעים פוטנציאל להשיג תשואות היסטוריות, עדיפות על פני האג"ח הממשלתיות והקונצרניות", נכתב במזכר ששלח בנק ההשקעות ללקוחותיו. במזכר נכתב עוד כי המניות האירופיות לא היו זולות כל כך בהשוואה לאג"ח, ב-50 שנים האחרונות.

אנליסטים בסיטי מדגישים כי בטווח הקרוב והבינוני המניות באירופה יעלו בתגובה לחיפוש המשקיעים אחר תשואות.

הסקירה של סיטיבנק מגיעה כאשר האג"ח הממשלתיות של מדינות שונות באירופה נסחרות בתשואות שפל, בעוד מספר אג"ח קצרות ובינוניות נסחרות עם תשואות שליליות. האג"ח האירופיות אמורות להמשיך ולהיסחר עם תשואות נמוכות בתקופה הקרובה בעוד הבנק המרכזי האירופי התחיל אתמול לרכוש אג"ח במסגרת התוכנית להקלה כמותית שנועדה להמריץ את כלכלת אירופה.

בסיטיגרופ העלו את התחזית למדד הבנצ'מרק האירופי, ה-Stoxx 600 לרמה של 450 נקודות עד סוף 2015, לעומת 400 נקודות בתחזית הקודמת. לגבי 2016 בבנק סבורים כי המדד יאמיר לרמה של 550 נקודות עד סוף השנה. בתרחיש האופטימי ביותר, בסיטיבנק מעריכים כי המדד יזנק לרמה של 670 נקודות עד סוף 2016.