ממשל אובמה ישקיע 100 מ' דולר בהכשרה למשרות היי-טק

יוזמת TechHire, שהוכרזה אתמול, היא תמהיל של הסכמים בין הממשל וחברות פרטיות מ-20 תחומים שונים, בתוספת השקעה פדרלית של 100 מיליון דולר

ברק אובמה / צילום: רויטרס
ברק אובמה / צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב ברק אובמה מפנה את תשומת ליבו למגזר ההיי-טק, עם תוכנית להגדלת מספר המועסקים במגזר. יוזמת TechHire, שהוכרזה אתמול (ב'), היא תמהיל של הסכמים בין הממשל וחברות פרטיות מ-20 תחומים שונים, בתוספת השקעה פדרלית של 100 מיליון דולר.

המטרה היא להכשיר אנשים בתחומים כמו הצפנה, הן באמצעות אוניברסיטאות ומכללות שהכשירו מסורתית עובדי היי-טק, והן באמצעות קורסים מקוונים לא מסורתיים ומחנות או מוקדי הכשרה. הממשל עובד עם קבוצות ייעוץ פרטיות כדי לגבש מבחני יכולת למעסיקים, שיכולים באמצעותם להעריך את יכולת מועמדים לעבודה שעברו הכשרה לא מסורתית, ובאופן כללי להנחות איך לגייס עובדי היי-טק שאינם בהכרח בוגרי לימודי מדעי מחשב של ארבע שנים. שני שלישים מהמשרות במגזר ההיי-טק הם בסקטורים לא קשורים לכאורה, כמו שירותי בריאות, וההנחיות החדשות אמורות לסייע למעסיקים לבחור מועמדים שהם לא איתרו עד כה.

כדי לתמוך ביוזמה, ממשל אובמה יציע 100 מיליון דולר במענקים לתוכניות הכשרה שמסייעות ליחידים עם מגבלות, כמו נכויות, השגחה על הילדים ואי שליטה בשפה האנגלית. קבוצות במגזר הפרטי התחייבו גם הן להציע קורסים בחינם ולהרחיב את תוכניות ההכשרה בהצפנה או קידוד ליחידים מיעוטי הכנסה וקבוצות שסובלות מתת-ייצוג במגזר ההיי-טק, כולל נשים, מיעוטים ויוצאי צבא. ערים עם קשרים קרובים להיי-טק, כמו סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס, היו בין 21 הקהילות שהתחייבו ליוזמה החדשה של הממשל, אך הרשימה הזו כוללת גם אזורים ללא זיקה מיוחדת לטכנולוגיה, כמו מזרח קנטקי הכפרית, ממפיס טנסי ואלבוקרקי, ניו מקסיקו.

"מסתבר שלא משנה היכן למדת קידוד", אמר אובמה. "משנה רק כמה טוב אתה בכתיבת קודים". מבין 5 מיליון המשרות הפנויות כיום בארה"ב לפי הבית הלבן, יותר מ-500 אלף הן בטכנולוגיית מידע, IT, בתחומים כמו פיתוח תוכנה, ניהול רשתות ואבטחת סייבר.