הביזנס החדש של אבי לוזון: רוכש מניות באתר ספורט

יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר מנהל מו"מ לרכישת אחוזי בעלות באתר האינטרנט "ישראל ספורט", תמורת סכום המוערך במאות אלפי דולרים ■ אישר ל"גלובס": "אנחנו בשלב מתקדם בשיחות" ■ צפוי לקחת חלק פעיל באתר שפועל מאז 2014 - ואף לשמש כיו"ר שלו

אבי לוזון / צלם: תמר מצפי
אבי לוזון / צלם: תמר מצפי

מיזם חדש לאבי לוזון: יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר והאיש החזק במכבי פ"ת - נמצא בעיצומו של מו"מ מתקדם ביותר לכניסה לשותפות באתר "ישראל ספורט" (israelsport.co.il). מרבית תנאי העסקה כבר סוכמו, והיא צפויה להיחתם רשמית בשבועות הקרובים.

על-פי המסתמן, לוזון ירכוש אחוזי בעלות משמעותיים באתר (לא יהיה בעל שליטה), עבור סכום המוערך במאות אלפי דולרים. לוזון ייקח חלק פעיל בניהול האתר ואף עשוי להתמנות ליו"ר "ישראל ספורט". הוא יצטרף לשותפים נוספים שמחזיקים באחוזים קטנים יותר מהאתר - למשל חברת פתרונות התקשורת, האבטחה והמחשבים יו-קונקט - שבקיץ האחרון רכשה 5% מ"ישראל ספורט" לפי שווי של 2 מיליון דולר.

מי שיישאר מחזיק השליטה באתר גם לאחר כניסתו הצפויה של לוזון הוא מרדכי שלו. שלו, 42, פעיל בתחום האינטרנט כבר למעלה מ-15 שנה, באמצעות חברת S-Group שבבעלותו, שעיקר פעילותה היא באתרי היכרויות בארץ ובחו"ל (ביניהם freelove). בנוסף, מחזיקה S-Group באתר מועדון הלוטו הבינלאומי winnet.co.il.

לוזון אישר ל"גלובס" את הפרטים ואמר: "אני בודק את הנושא, אנחנו נמצאים בשלב מתקדם בשיחות. עדיין לא סיכמנו סופית את מתווה האחוזים, הסכומים, הפעילות - אבל יש סיכוי טוב מאד שזה יקרה. בשלוש השנים האחרונות, מאז שעזבתי את הבנק (דיסקונט, שם עבד במשך 35 שנים - ש"ב) כל הזמן מציעים לי הצעות עסקיות, ואני בוחן את כולן".

יש לציין כי לוזון, 59, ממשיך במקביל לפעילותו במכבי פ"ת לשמש כחבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל, וכחבר הוועד הפועל של ארגון הכדורגל האירופי אופ"א - תפקיד אליו נבחר עד שנת 2017.

"ישראל ספורט" הוקם בתחילת 2014 לאחר שרכש מספר אתרי ספורט קטנים שפעלו בארץ (ביניהם ''השישית באירופה'' ו''ספורט פי כמה'') - וקיבץ אותם תחת פורטל אחד. האתר מעסיק כ-35 עובדים ופרילנסרים. מי שהחלה לאחרונה לנהל עבור "ישראל ספורט" את תחום המדיה הפרסומית היא חברת "מדיה ספורט" של דורון עוז, שבמסגרת פעילותה מכרה לערוץ 1 את חבילות הפרסום של המונדיאל שנערך בברזיל בקיץ האחרון.

הכניסה של לוזון לאתר היא חלק מתוכנית שאפתנית שהציבו ב"ישראל ספורט". בין היעדים העתידיים שסומנו: ניסיון להתחרות תוך כמה שנים בפופולריות של אתר ONE; כ-350 אלף משתמשים ייחודיים (Unique Users) ו-30 מיליון דפים נצפים בחודש. בחודשים הקרובים מתכנן האתר לצאת בקמפיין פרסומי, ואף להשיק את האפליקציה הסלולרית הרשמית של "ישראל ספורט".