מרוקו זה כאן

ביאנקיני, צפון ים המלח

הדרך מתל אביב לצפון ים המלח ארכה רק שעה ורבע. נסענו על כביש 90, וממנו פנייה ראשונה שמאלה בצומת לידו. נוסעים קצת, ואז מתגלה הצריח של ביאנקיני, מנצנץ בפסיפסיו הצבעוניים. לפני 12 שנים, כאשר נטעה דינה דגן, היזמית, מאהל חלוצי במקום, האירוח היה בחושות. כיום זהו מתחם צימרים עם 68 חדרי אירוח מרווחים, בעיצוב מרוקאי, שמייצר אווירת זולה אוריינטלית.

ועוד הפתעות: באמצע המדבר, על שטח של חמישים דונמים, משתרעים בריכה חצי אולימפית, חללי אירועים שמתאימים לחפלות, פאב (שנכנס לספר השיאים של גינס בזכות מיקומו הנמוך בעולם), פינת חי עם כבשים, טווסים, ברווזים ולפעמים עם סוס או עם תוכי פטפטן, מגודרים ליד בריכת הפעוטות. יש גם חנות קטנה עם מוצרים מיובאים ממרוקו.

חוף הרחצה הפרטי הוא יתרון, אף שהירידה אליו תלולה. חופרים במים ומוציאים בוץ שחור ומבעבע, שידוע באיכויותיו הטיפוליות. כאן הוא חופשי לשימוש, לטקס של מריחה ולהתפרקדות בשמש. כאשר הוא מתקשה ומתחיל קצת לעקצץ, נשטפים בטוש טבעי ענק, שנובע ממעיין מקומי.

על אף זאת צריך להודות שעם כל החן של המקום יש פה ושם בעיות תחזוקה בחדרים. אבל השירות היה מצוין ומיד נשלח מישהו לתקן. אם הבעיה נמשכה, החדר הוחלף. לפעמים זה היה עניין טכני "באשמת" האורח, שלא קרא את השלט שמסביר איך להדליק את הבוילר.

דינה דגן מכינה גם את הארוחות במקום. במיוחד ערבו לחך קציצות מבקר עם רוטב פיקנטי ופירות יבשים ברוטב סילאן וקינמון. בארוחת הבוקר, נוסף על הסלטים הקצוצים דק וטרי, יש גם שקשוקה וג'חנון נימוח במיוחד. הוסיפו לזה שורה ראשונה לנוף המלוח במרפסת ענקית, ותבינו למה לא מתחשק לזוז משם.

מחירים (לילה, לזוג): בין 549 ל-749 שקלים באמצע השבוע, תלוי באיזה צימר (יש כאלה שיכולים להתאים לארבעה או לשישה אנשים); 2,000-1,300 שקלים בסופי שבוע. המחירים כוללים ארוחת בוקר וכניסה לכל המתקנים.

טל' 02-9400266, www.biankini.com