"נביא קריסת הנפט" חוזה צניחה נוספת אל מתחת ל-40 ד'

קרן הגידור של דאג קינג הרוויחה כ-60% בשנה שעברה הודות להימור נגד הנפט ■ כעת הוא צופה נפילה נוספת: "הספקולנטים בשורט על הסחורות - אבל על הנפט הם בלונג. אלוהים, תארו לעצמכם שזה יתאזן. יהיה פה מרחץ דמים"

נפט / צילום: שאטרסטוק
נפט / צילום: שאטרסטוק

דאג קינג, סוחר ב-Merchant Commodity Fund שחזה מראש את קריסת מחירי הנפט החל מהקיץ האחרון, חוזה כעת נפילה נוספת במחיר הנפט אל מתחת ל-40 דולר לחבית.

"אני עדיין מאמין שהנפט בדרך לרדת מתחת ל-40 דולר לחבית ואנחנו נראה שפל חדש. זה יקרה מהר יותר ממה שאנשים חושבים", אמר קינג לאתר מרקטוואץ'.

הקרן של קינג רשמה תשואה פנומנלית של 59.3% בשנת 2014 הודות להימור שלו נגד מחירי הנפט. מתחילת השנה הקרן רשמה תשואה של 8.5%.

ביום שישי ירד מחיר הנפט ביותר מ-4% וחבית מסוג WTI ננעלה ברמה של כ-45 דולר לחבית, וזאת בעקבות הערכת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה (IEA) לפיה מלאי הנפט בארה"ב קרוב לגבול העליון שלו, מה שיכול לגרום להצפת השוק בנפט בתקופה הקרובה. (לסיפור המלא)

בחודש פברואר עלו מחירי הנפט בשל סגירת פוזיציות שורט ועל רקע נתונים המראים על סגירת אסדות קידוח בתעשיית פצלי השמן בארה"ב, אולם התפוקה ממשיכה לעלות. מחיר הנפט מסוג ברנט זינק ב-19% בפברואר והנפט מסוג WTI עלה ב-3.2%.

בחודש ינואר טען קינג בראיון לסוכנות בלומברג שמחיר הנפט יכול לרדת גם ל-30-35 דולר לחבית. כעת, הוא מזכיר למשקיעים שהרבעון השני של השנה בד"כ חלש בביקושים לנפט.

"אני מחפש עובדות, אני מחפש ירידה בתפוקה - וזה לא קורה", הוא אומר. "אני גם מסתכל על סחורות אחרות: הספקולנטים בשורט על הקפה, הם בשורט על הגז - ואילו על הנפט הם בלונג של 300 אלף חביות WTI, ואני חושב, אלוהים, תארו לעצמכם שזה יתאזן. יהיה פה מרחץ דמים... אם אנשים חושבים שתהיה פה התאוששות חדה ( V-shape) במחירי הנפט - הם טועים".