הסטארט-אפים שמגייסים כסף בחצר ביתו של ינקי מרגלית

האקסלרטור החברתי Rally קיים מפגש "אמצע הדרך" בין 13 הסטארט-אפים אותם הוא מלווה לבין משקיעים פוטנציאליים ומתעניינים ■ האירוע, שהתקיים באווירה לא מעונבת ולא פורמלית, התקיים בחצר ביתו של היזם ינקי מרגלית

ינקי מרגלית באירוע המינגלינג / צילום: אמיר מאירי
ינקי מרגלית באירוע המינגלינג / צילום: אמיר מאירי

חברת סטארט-אפ בתחילת הדרך זקוקה לרעיון טוב, כסף ורשת קשרים. יש מגוון גופים בתעשיית ההיי-טק המקומית שמתמקדים בסעיף השלישי ועוסקים בפתיחת דלתות. ישנם מגוון אירועי מינגלינג וכנסים שבהם סטארט-אפים מציגים את מרכולתם, אותם היזם ינקי מרגלית החליט לארח בלוקיישן לא שגרתי - הבית שלו - מפגש בלתי שגרתי ובלתי פורמלי.

מרגלית אירח בביתו את אנשי האקסלרטור Rally, של האב תל אביב וחברת Tech for Good, אשר הושק בתחילת ינואר. 13 חברות הגיעו למפגש של "אמצע הדרך" על מנת להציע את הרעיון ובעיקר לשמוע ולהשמיע, תוך כדי לגימת בירה צוננת וגם וויסקי משובח - בין הסלון לחצר.

במבט חטוף, נראה שהאווירה הלא פורמלית הזו, אכן תרמה לתחושת הביטחון. "המטרה העיקרית של הערב הזה היא מינגלינג", הסבירו ניר שמעוני, לארי אקרמן, ורויטל הנדלר, מייסדים שותפים ב-Tech for Good. ובאמת, בשלב מסוים כבר היה קשה לדעת מי הגיע למפגש כדי לחפש חברה מבטיחה ומי מחפש השקעה. באירוע נכחו שורה של משקיעים בהם מרסיו למפרט, מנכ"ל קרן ההשקעות דואליס, ססיל בליליוס העומדת בראש קרן אימפקט פירסט, עמית מרום מנכ"ל קבוצת מרום ואחרים.

"אני נמצא הרבה בקהילות של יזמים בצורה כזו או אחרת", הסביר מרגלית את הקשר שלו לאקסלרטור החברתי, "אני גם מנטור, וגם משקיע במיזמים. זה לא חדש לי. אחת לכמה חודשים אני מביא הביתה יזמים מתחומים שונים, ומשתדל בדרך כלל שזה יהיה בתחומים חברתיים".

- למה אתם נפגשים דווקא בבית שלך?

"תמיד ידעתי שהחלל הזה אצלי בבית צריך להיות שיתופי. הדבר הכי טוב שאני יכול לעשות זה לפתוח את הבית. לא מעט עמותות כבר עשו פה אירועים. מבחינתי זה השימוש הכי טבעי".

בשלב מאוחר יותר של הערב, אחרי ההכרות והשיחות, ואולי גם אחרי שהכיבוד והאלכוהול שחררו מעט עכבות, הציג כל סטארט-אפ את עצמו, את החזון שלו, ואת הסטטוס הנוכחי. אם מה שמשותף לכולם הוא היותם סטארט-אפים חברתיים, כלומר כאלו שמנסים לתרום לקהילה, ההבדלים בשלבי הפעילות והסטטוס הנוכחי, היו הרבה יותר משמעותיים. כך למשל, E2C - המנגיש את הסמארטפון למבוגרים באמצעות מקשי מגע גדולים יותר, ובעלי פונקציות ייעודיות (לדוגמה, קישור ללחצני מצוקה), נראה בשל הרבה יותר, ביחס לשלב הראשוני שבו נמצא Bitbite, שמטרתו לנטר הרגלי אכילה, כגון זמנים, תדירות, ומספר לעיסות, ולהציע נוהלי תזונה בריאים יותר. פיתוח מעניין נוסף, היה זה של Magic Capsule - אפליקציה מעולם הביוטק, אשר באמצעות אלמנטים של ביופידבק, מאפשרת לחולים לשלוט בתהליך ההחלמה.

מדובר במחזור הראשון של ה-Rally, ולאחר סיומו, באפריל, מתכננים מנהליו לצאת אל הדרך עם מחזור נוסף.