הנפט ממשיך ליפול לאור ספקולציות על ההיצע בארה"ב

הערכות: מלאי הנפט בארה"ב עלה בשבוע החולף בכמעט 4 מיליון חביות

נפט / צילום: רויטרס
נפט / צילום: רויטרס

מחיר הנפט ממשיך להתבוסס בשפל של 6 שנים על רקע ספקולציות לפיהן מלאי הנפט בארה"ב ממשיך לעלות לשיא שלא נראה מזה יותר מ-30 שנה. חבית נפט מסוג WTI נסחרת סביב 43 דולר לחבית, ירידה של כ-2%.

לפי סקר של סוכנות בלומברג בקרב אנליסטים, היצע הנפט בארה"ב עלה ב-3.9 מיליון חביות בשבוע החולף. הנתון הרשמי יפורסם מחר (ד'). מלאי הנפט בארה"ב נמצא כבר היום בשיא היסטורי של יותר מ-460 מיליון חביות.

תפוקת הנפט בארה"ב נמצאת כבר עכשיו בשיא של 3 עשורים למרות שחברות האנרגיה הפסיקו את פעילותן של אסדות קידוח רבות בשל הנפילה במחירים. לעת עתה השבתת האסדות לא פוגעת בתפוקה.

"נמשיך לראות בינתיים עלייה במלאי הנפט בארה"ב", אמרה לסוכנות בלומברג קתרין ספקטור, אנליסטית ב-CIBC World Markets. "לא יהיה שינוי מהותי ביחס היצע-ביקוש העולמי אלא רק במחצית השנייה של השנה".

מחירי הנפט נסחרים היום בשפל שלא נראה מאז מארס 2009. אם מחיר הנפט מסוג WTI ייסגר מתחת ל-42.8 דולר לחבית, הרי שהנפט ייכנס שוב לשוק דובי (ההגדרה הרשמית היא ירידה של 20% ומעלה מהשיא האחרון). ירידת המחירים מלווה במחזורים הגבוהים ב-15% מהמחזור היומי הממוצע ב-100 הימים האחרונים.

מחיר חבית מסוג ברנט (המשמשת לקביעת מחירי הדלקים בישראל) יורד ב-1.8% ל-52.9 דולר. גם כאן מחזורי המסחר גבוהים ב-12% מהממוצע.