עוד התאגדות בהיי-טק: עובדי קומברס התאגדו בהסתדרות

ההסתדרות מוסרת כי השיגה מעל 250 חתימות הצטרפות מבין 750 עובדי החברה בישראל - ושלחה הודעה להנהלת החברה שבו היא מודיעה על היותה ארגון יציג בחברת ההיי-טק

קומברס / צילום: תמר מצפי
קומברס / צילום: תמר מצפי

אחרי חברות הסלולר, נראה כי גם התאגדות עובדי חברות ההיי-טק בישראל כבר הופכת למגמה, כשהפעם מדובר במי שהייתה ידועה בראשית שנות האלפיים כספינת הדגל של ההיי-טק הישראלי - חברת קומברס.

ביומיים האחרונים הקימו עובדי החברה ועד פעילים מנהיג, אשר קרא ליתר העובדים להצטרף לאיגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות - והבוקר הודיעה ההסתדרות כי הושגו למעלה מ-250 חתימות מבין 750 עובדי החברה בישראל - והיא שלחה הודעה להנהלת החברה שבו היא מודיעה על היותה ארגון יציג בחברת ההיי-טק.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר: "התאגדות זו ממחישה בפנינו שיותר ויותר עובדים בכל ענפי המשק, כולל בהיי-טק, מאמינים היום בכוחה של העבודה המאורגנת, שביכולתה להבטיח את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאי העסקתם. אני קורא להנהלת קומברס לכבד את רצון העובדים ולפתוח עמנו ועמם במשא ומתן באופן מיידי ולעגן את ההסכמות בין הצדדים בהסכם הקיבוצי".

מוועד הפעולה של עובדי קומברס נמסר: "המטרה שלנו בעצם ההתאגדות היא להביא את החברה לצמיחה. הרעיון שמוביל אותנו הוא שהצלחת העובדים תוביל גם להצלחת החברה, ובכוונתנו להיות גוף חזק הן לטובת העובדים והן לטובת החברה. נפעל ליצירת שיח בריא ונכון בין ההנהלה לעובדים, שיביא יציבות לחברה ויחזיר את התקווה לכל שכבות העובדים".

התאגדות שלישית בהיי-טק הישראלי

הדיונים הראשוניים להתאגדות החלו כבר בחודשים האחרונים, אבל נראה כי אחד הגורמים שהביאו לצעד הזה בימים האחרונים, בנוסף לאווירת הפיטורים, גם מעבר החברה ממשכנה ברמת החייל לרעננה, בדצמבר. ההסתדרות הקימה גם דף פייסבוק שקורא לחתימה על מסמכי הצטרפות להסתדרות. לשם המחשה, לפני עשור עבדו כ-3,000 איש רק בסניף הישראלי של החברה ואילו כיום עומד מספרם על כ-750 בלבד.

זו הפעם השלישית מאז פברואר אשתקד בו עובדי חברת היי-טק בישראל מתאגדים ומקימים ועד. זה התחיל בפברואר 2014 בנס טכנולוגיות, המשיך בספטמבר האחרון בהתאגדות עובדי SAP, כאשר התאגדות ועד עובדי קומברס, נראית משמעותית יותר, ולו רק בגלל שמדובר בחברה שהייתה ידועה בהצלחתה ומובילותה, עד שנכנסה בעשור האחרון למערבולת גלי פיטורים חוזרים ונשנים שהביאו להצטמקותה.

נזכיר, כי אחד השיאים המפוקפקים ביותר שעברו על קומברס, היה ב-2006, עם גילוי פרשת הבקדייטינג באופציות שביצע קובי אלכסנדר, מייסד ומנכ"ל החברה. אלכסנדר נמלט מרשויות ארה"ב והסתתר בנמיביה, עד שב-2010, השיב לרשות הפדרלית לניירות ערך בארה"ב, מעל 52 מיליון דולר.

אולם גם ניסיונות ההבראה שבוצעו מאז הפרשה בחברה לא צלחו, ובמקביל לחילופים תכופים במנכ"לים, הצטמצמה מצבת כח האדם בישראל של חברת הבילינג ושירותי הערך המוסף לסלולר, שרק המשיכה לזגזג, לשנות אסטרטגיה ומודל עסקי, ולאבד את מנועי הצמיחה שלה לטובת המתחרות.