באוצר מסרבים לחשוף פרטי פגישות עם מנכ"ל כיל

הפגישה בין אנדורן לניר גלעד נערכה לפני כחודש ■ גורמים באוצר: אנדורן לא מטפלת בכיל

ניר גלעד / צילום: איל יצהר
ניר גלעד / צילום: איל יצהר

מנכ"לית משרד האוצר יעל אנדורן נפגשה עם מנכ"ל החברה לישראל, ניר גלעד, בלשכתה לפני כחודש - כך נודע ל"גלובס". באוצר סירבו למסור ל"גלובס" את נושאי הפגישה, אך גורמים באוצר אמרו כי היא לא עסקה בענייני כיל ומניית הזהב של המדינה בחברה. בנוסף נערכו פגישות בין גלעד למנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב והממונה על התקציבים באוצר אמיר לוי.

לדברי הגורמים, אנדורן אינה עוסקת בענייני כיל, ואת המגעים בנושא מרכזים היועץ המשפטי ישל המשרד עו"ד יואל בריס והחשבת הכללית מיכל עבאדי-בויאנג'ו, לפי הנחייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המחזיק גם בתיק האוצר. המדינה החלה לבדוק חשש להפרת תנאי מניית הזהב על ידי הנהלת כיל רק לאחר שנתניהו נפגש עם ראשי ועדי העובדים בקבוצה ערב הבחירות.

אנדורן נפגשה ביוני האחרון עם ניר גלעד לפגישה שבה ביקש גלעד כי המדינה תוותר על מניית הזהב בצים, על רקע הסדר החוב של צים. בפגישה השתתפו גם מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי ומנכ"ל צים רפי דניאלי ואישים נוספים. שר האוצר דאז יאיר לפיד, שמינה את אנדורן לעסוק בנושא, החליט בסופו של דבר כי המדינה לא תוותר על מניית הזהב בצים. לאחר שבית המשפט המחוזי קיבל חלקית את תביעתה של צים, החליטה אנדורן ברגע האחרון לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון, שקיבל את עמדת המדינה.

אנדורן כיהנה בעבר כדירקטורית חיצונית בבזן, אך התפטרה לפני כניסתה לתפקידה הנוכחי. בהסכם ניגוד העניינים עליו חתמה עם כניסתה לתפקיד באפריל 2013 התחייבה אנדורן שלא לעסוק בענייני כיל למשך חצי שנה ובענייני בזן למשך שנה.