זוג גרמנים שילם ליוון 935 דולר כפיצוי על נזקי הנאצים

לודוויג זאקארו ונינה לאגה נפשו בעיר היוונית נפליון, נפגשו עם ראש העיר וטענו כי הם מעוניינים לפצות את יוון על היחס שהיא סופגת מממשלתם ■ הזוג הגרמני ערך חישוב ומצא כי כל אזרח גרמני חייב ליוון 875 אירו עבור התשלומים שהיא נאלצה לשלם לגרמניה הנאצית במהלך מלחמת העולם השנייה

 רה"מ היווני אלכסיס ציפראס וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל / צילום: רויטרס
רה"מ היווני אלכסיס ציפראס וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל / צילום: רויטרס

זוג גרמנים שנפש ביוון החליט להפשיר את היחסים המתוחים בין גרמניה ליוון ולשלם 875 אירו (כ-935 דולר) כפיצוי עבור הנזקים שנגרמו ליוון כתוצאה מהכיבוש הנאצי במהלך מלחמת העולם השנייה. כך ע"פ דיווחים בתקשורת הזרה.

הזוג הגרמני, לודוויג זאקארו ונינה לאגה, נפשו בעיר היוונית נפליון וביקשו להיפגש עם עם ראש העיר דימטרי קוסטאורו. "הם הגיעו למשרדי אתמול בבוקר וטענו כי הם מעוניינים לפצות את יוון על היחס שהיא סופגת מהממשלה שלהם", אמר קוסטאורו בראיון לסוכנות AFP. לטענתו, הם בחרו בעיר בראשה הוא עומד מפני שהיא הייתה עיר הבירה הראשונה של יוון במאה ה-19.

לדברי קוסטאורו, הזוג הגרמני ערך חישוב ומצא כי כל אזרח גרמני חייב ליוון 875 אירו עבור התשלומים שיוון נאלצה לשלם לגרמניה הנאצית במהלך מלחמת העולם השנייה.

ב-1942, בתקופת הכיבוש הנאצי, יוון "העניקה" לגרמניה הלוואה בהיקף של 376 מיליון רייכמארק. ע"פ החישובים שערך הזוג הגרמני, הסכום הזה שווה ערך ל-70 מיליארד אירו כיום כולל הריבית. הם חילקו את הסכום בכ-80 מיליון, מספר התושבים בגרמניה, והגיעו ל-875 אירו.

נזכיר, נושא הפיצויים של גרמניה ליוון עלה לכותרות בשבועות האחרונים לאחר שממשלת השמאל החדשה ביוון בראשותו של אלכסיס ציפראס האשימה את גרמניה בכך שהיא עושה שימוש ב"טריקים משפטיים" כדי להפסיק לחלוטין את מתן הפיצויים ליוון. "גרמניה אף פעם לא שילמה פיצויים באופן הולם עבור הנזק שנגרם ליוון במהלך הכיבוש הנאצי", אמר ציפראס במהלך נאום בפרלמנט לפני כשבוע.