גאדג'טים: פאבלט 6 אינץ' של וואווי - חומרה חזקה ומחיר הוגן

ה-Ascend Mate 7 הוא פאבלט בליגה של הגדולים, המסוגל להתחרות בכל המקבילים שלו בשוק, והכי חשוב, המחיר הגיוני ■ שני מעבדים מרובעי ליבות, מצלמה עם חיישן 13 מגה פיקסל וסוללה חזקה בקיבולת של 4100 מיליאמפר/שעה

פאבלט וואווי -Mate 7
פאבלט וואווי -Mate 7

קטגוריית הפאבלטים ממשיכה לצמוח ולא רק במכירות, אלא גם בגודל המסך. חברת וואווי (Huawei) השיקה לאחרונה בארץ את ה-Ascend Mate 7, מכשיר המשלב חומרה חזקה ומחיר הוגן.

מסך: מסך בגודל 6 אינץ' לא מתאים לכל אחד, אבל מי שרוצה מכשיר שמתקרב לגודל של טאבלט, ימצא את ה-Mate 7 אטרקטיבי. המסך מגיע ברזולוציית Full HD, הצבעים עשירים, כאשר הצג הענק מאפשר למקם מספר רב של אפליקציות בעמוד הבית, לצפות בסרטים ולקרוא כתבות - כל זה בנוחות שרק אפשר לקבל בטאבלט.

עיצוב: ה-Mate 7 מגיע עם מסגרת דקיקה מסביב למסך וגב הפאבלט עשוי מחומרי מתכת ולא פלסטיק. משקלו עומד על 185 והעובי הוא 7.9 מ"מ, כך שביחס לפאבלט עם מסך ענקי, ממדיו סבירים.

ממשק: מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסת קיטקט המעט לא עדכנית, 4.4.2. בדומה ליצרניות סיניות אחרות, וואווי ויתרה על מגירת האפליקציות הקיימת במכשירי אנדרואיד, ובמקומה כל האפליקציות מופיעות בעמודי הבית (בדומה לאייפון).

אבטחה: וואווי שילבה חיישן טביעת אצבע מהיר מאוד, המאפשר בנגיעה אחת, את הדלקת המסך ואת שחרור הנעילה. המנגנון הביומטרי יודע לזהות את האצבע גם כאשר היא רטובה. מדובר בפתרון שעובד טוב יותר מזה שבגלקסי S5 של סמסונג, אבל אחוזי ההצלחה בזיהוי האצבע בפעם הראשונה, היו נמוכים יותר מזה שבאייפון 6. המנגנון ממוקם בגב הפאבלט מה שפחות נוח לשימוש כאשר ה-Mate 7 מונח על השולחן משום צריך להרים אותו בשביל להתחיל להשתמש בו.

חומרה: ה-Mate 7 הוא פאבלט מהיר מאוד, הכולל שני מעבדים מרובעי ליבות (32 ביט) של וואווי (HiSilicon Kirin 925) במהירות 1.8 ו-1.3 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון 16 ג'יגה זיכרון, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. טכנולוגיית התקשורת לטווח קצר מסוג NFC לחיבור לאביזרים שונים משולבת באזור עדשת המצלמה. המכשיר תומך בטכנולוגיית דור 4 כולל תמיכה בתקן LTE Cat 6. עוד יכולת נחמדה היא תמיכה בשני כרטיסי סים, הראשון מסוג מיקרו סים והשני נאנו סים - כך שאפשר להשתמש בקו נוסף כאשר נוסעים לחו"ל.

מצלמה: המצלמה בגב המכשיר מגיעה עם חיישן 13 מגה פיקסל של סוני, התוצאות טובות והצבעים עשירים, אבל התמונה לא תמיד חדה מספיק ובמקומות סגורים, לפעמים היא לעתים גורעת. המצלמה הקדמית לצילומי סלפי מגיעה עם חיישן 5 מגה פיקסל, מה שהוביל לתוצאות באיכות נמוכה.

סוללה: ה-Mate 7 מגיע עם סוללה מוצלחת בקיבולת של 4100 מיליאמפר/שעה שסיפקה יום וחצי של שימוש ללא הטענה.

בשורה התחתונה: ה-Mate 7 הוא פאבלט בליגה של הגדולים, המסוגל להתחרות בכל המקבילים שלו בשוק, והכי חשוב, המחיר הגיוני ונמכר בישראל במחיר של כ-2,700 שקל.

ציון: 9.