סקר: 90% מהחברות שולחות מידע רגיש במייל לא מאובטח

סקר של מלם תים בקרב מנהלים בכירים בחברות המובילות בישראל: ב-70% מכלל הארגונים לא משתמשים בפתרון טכנולוגי כלשהו לשליחת דואר אלקטרוני מאובטח

האקרים / צילום: שאטרסטוק
האקרים / צילום: שאטרסטוק

המודעות הגוברת לאיומי סייבר עדיין לא מתורגמת להחלטות אופרטיביות, כך עולה מסקר שערכה Infobay מקבוצת מלם תים בתחילת השנה בקרב מנהלים בכירים בחברות המובילות בישראל.

גיל ששון, ראש תחום פיתוח עסקי בחטיבת InfoBay, ציין כי "בעוד מרבית הארגונים משקיעים כסף ומשאבים ארגוניים באבטחת מידע, ורבים מהם כפופים לרגולציות המחייבות אותם בכך, מרביתם מזניחים את אבטחת ערוץ התקשורת המרכזי שלנו - אימייל. הצעות מחיר, משכורות, חוזים והסכמים וחומרים חסויים לחברי דירקטוריון הם רק חלק ממידע רגיש מאוד לארגון שפרסומו עלול לגרום נזק לחברה, תדמיתית ועסקית, ולחשוף חברות ועסקים לסיכונים משפטיים וכספיים".

בסקר השתתפו נציגים של 131 חברות, בהן 19 חברות (15%) אשר מעסיקות יותר מאשר אלף עובדים. מהנתונים עולה כי ב-90% מהחברות נשלחים מסמכים רגישים או חסויים באמצעות הדואר האלקטרוני. נתון מטריד אחר מצביע על כך שב-70% מכלל הארגונים לא משתמשים בפתרון טכנולוגי כלשהו לשליחת דואר אלקטרוני מאובטח.

ממצא אחר אשר מופיע בסקר מעיד על כך שהחברות חוששות מאפשרות של דליפת מידע. 63% מכלל המשיבים לסקר אמרו כי הם מאמינים שיש צורך לאבטח את המכשירים השונים שדרכם המידע עובר - לרבות מכשירי טלפון חכמים, טאבלטים וכמובן מחשבים ניידים. התובנה הזו עדיין לא הובילה לשינוי בשטח ומסתבר שרק 27% מהחברות משתמשות בפתרון של אבטחת מידע למכשירי מובייל.

נציין כי המגזר שבולט לטובה הוא התחום הפיננסי. 63% מהארגונים שפעילים בתחום זה סיפרו כי הם נעזרים במייל מאובטח. דווקא מגזר ההיי-טק מציג נתונים מאכזבים - 79% מהחברות בתחום אינן משתמשות בפיתרון כזה. השימוש באמצעים שמיועדים ליירט מתקפות סייבר הוא יקר והסקר מגלה שאף עסק קטן, כזה שמעסיק עשרות עובדים בלבד, אינו נוקט בצעדים על מנת להימנע מפגיעת סייבר אפשרית.