פיתוח ישראלי: לשים את אנשי הקשר במרכז ולא האפליקציות

60% מהזמן האינטראקציה שלנו בטלפון הנייד קשורה לאנשי קשר ■ הסטארט-אפ drupe: "יש יותר היגיון שתתחיל את האינטראקציה מהאיש שאיתו אתה רוצה לתקשר, ורק אחר כך תבחר את האפליקציה שדרכה אתה רוצה לעשות את הפעולה"

ברק ויטקובסקי ואסי זיו / צילום: תמר מצפי
ברק ויטקובסקי ואסי זיו / צילום: תמר מצפי

ברק ויטקובסקי ואסי זיו היו בעוד אחת מארוחות הערב עם בנות הזוג שלהן, כשאשתו של ויטקובסקי התלוננה באוזני החברים, כי בעלה שוב שכח להתקשר אליה היום - תלונה שכיחה למדי בקרב זוגות נשואים. ויטקובסקי ניסה להתחמק וענה בצחוק, שאם הפרצוף שלה היה מופיע על מסך הטלפון שלו אז הוא בטוח היה זוכר להתקשר.

הבדיחה הזו הפכה להיות רצינית במיוחד, כשבמוחם של ויטקובסקי וזיו ניצת הרעיון לסטארט-אפ בשם drupe, ששם במרכז הבמה את האנשים במקום את האפליקציות.

"60% מהזמן שלנו בטלפון הוא אינטראקציה עם אנשים, אז למה כל מה שאנחנו רואים מול העיניים שלנו אלה אפליקציות?", תוהה ויטקובסקי. "יש יותר היגיון שתתחיל את האינטראקציה מהאיש שאיתו אתה רוצה לתקשר, ורק אחר כך תבחר את האפליקציה שדרכה אתה רוצה לעשות את הפעולה". זיו מוסיף, ש-drupe מנסה להחזיר את הגלגל אחורה באמצעות חדשנות. "בתחילת הדרך הטלפון היה סביב אנשים - להתקשר ולשלוח הודעות. כל עולם האפליקציות פרץ החוצה, והפך את מסך הסמארטפון להעתק של מסך המחשב - אוסף של אפליקציות ותוכנות".

לגרור איש קשר לתוך האפליקציה

ויטקובסקי וזיו, בני 34, הכירו באוניברסיטת ת"א לפני עשר שנים, שם למדו יחד מדעי המחשב, בהמשך עבדו במספר חברות היי-טק מובילות עד שעלו על הרעיון של drupe.

אז מה בעצם עושה drupe? האפליקציה היא מעין שכבה, שיושבת על מסך הטלפון ונגישה מכל מקום - מסך הנעילה, מסך הבית ומתוך אפליקציות. המשתמש רואה לנגד עיניו שתי עמודות - בצד אחד נמצאים אנשי הקשר המועדפים עליו או האחרונים שאיתם תקשר, ובצד השני נמצאות אפליקציות הודעות, ניווט ויומן פגישות.

כל מה שהמשתמש צריך לעשות הוא לבחור מתוך הרשימה - או באמצעות חיפוש בספר הטלפונים - את איש הקשר שאיתו הוא רוצה לתקשר, ואז לגרור אותו אל האפליקציה שבאמצעותה הוא רוצה לעשות זאת.

כפי שויטקובסקי וזיו מסבירים, המיקוד הוא באנשי הקשר ולא באפליקציות. כך, ניתן לגרור אנשי קשר לאפליקציות כמו WhatsApp, הודעות SMS, להתקשר, מייל, פייסבוק מסנג'ר, viber, סקייפ ועוד.

האפליקציה מאפשרת גם פעולות מורכבות מעט יותר שחוסכות זמן. כך, למשל, אפשר לגרור איש קשר לאפליקציית היומן, ובתוך drupe לקבוע איתו פגישה בקלות. אפשרות נוספת, היא לגרור איש קשר אל אפליקציית ניווט כמו waze או google maps. במקרה שכתובת איש הקשר מופיעה בפרופיל שלו, אפליקציית הניווט תיפתח והניווט אל היעד יתחיל; אם לא, ייפתח מסך ב-drupe שיאפשר הקלדת כתובת, שיתוף הכתובת של המשתמש, ובהמשך גם בקשה למיקום הנוכחי של איש הקשר כדי שניתן יהיה לנווט למקום שבו הוא נמצא עכשיו.

לחסוך קליקים

אפשרות קלה נוספת, היא לתקשר עם קבוצה של אנשים - באמצעות האפליקציה אפשר לייבא קבוצות מ-WhatsApp או להקים קבוצה חדשה, ואז בגרירה אחת של הקבוצה לעבר החייגן לקיים שיחת ועידה.

הרעיון של drupe, שזמינה בחינם למכשירי אנדרואיד (ובהמשך גם ל-iOS) ולא כוללת פרסומות, הוא לחסוך למשתמשים קליקים כדי לתקשר עם אנשי הקשר שלהם. "אם אתה רוצה להתקשר לאשתך, אתה צריך להדליק את הטלפון, לשחרר את מסך הנעילה, לצאת מהאפליקציה שבה היית עד אותו הרגע, כמו פייסבוק או ynet, ללחוץ על אנשי הקשר, לבחור את אשתך מהרשימה ורק אז לחייג. זה 5-6 קליקים עד המטרה", מסביר ויטקובסקי.

"בעזרת החוויה של drupe, ממסך הנעילה אני גורר את הפרצוף שלה ישירות לחייגן ומחייג".

בין היתר השקיעו בחברה הקרנות TMT Investments ו-Curious Minds וקבוצת אנג'לים בראשות יגאל יעקובי.

drupe

שנת הקמה: 2014

מייסדים: ברק ויטקובסקי ואסי זיו

היקף גיוס: מיליון דולר

משקיעים: הקרנות TMT Investments ו-Curious Minds וקבוצת אנג'לים בראשות יגאל יעקובי

כתובת: getdrupe.com להורדה - לחצו כאן

מודל עסקי: בהמשך יתאפשר למפתחי אפליקציות לקדם עצמם דרך drupe כדי לעודד שימוש והתקנות

משמעות השם: התרגום של drupe הוא בית הגלעין של הפרי, מה שמרמז על מרכז העניינים בטלפון. זה גם משחק מילים על הביטוי "Drag & Drop" מעולם המחשבים