גידול במכירות קסטרו ב-2014 בזכות הכניסה לאופנת הילדים

מכירות חברת האופנה עלו בשנה שעברה ב-13% לכ-876 מיליון שקל ■ הרווח הנקי גדל בכ-14% לכ-58 מיליון שקל

גבי רוטר, גל גדות, קולקציית אביב 2014 של קסטרו / צילום: סיון פרג'
גבי רוטר, גל גדות, קולקציית אביב 2014 של קסטרו / צילום: סיון פרג'

הכניסה לקטגוריית הילדים היטיבה עם חברת קסטרו , שחתמה את שנת 2014 עם עלייה של 13% במכירות, ל-875.6 מיליון שקל. עם זאת, המכירות בחנויות זהות ירדו בשיעור של 4%.

קסטרו, שבשליטת משפחות קסטרו ורוטר, נסחרת לפי שווי של 627.4 מיליון שקל. בניגוד לקבוצות אופנה אחרות, קסטרו ממוקדת כולה במותג קסטרו, אם כי בחודשים הקרובים היא צפויה להשיק רשת חנויות איפור למותג הבינלאומי איב רושה.

הרווח הגולמי של החברה עלה אשתקד ב-12.7% והסתכם ב-524.6 מיליון שקל; זאת לעומת רווח גולמי של 465.5 מיליון שקל בשנת 2013. שיעור הרווח הגולמי שמר על יציבות - 59.9%, לעומת 60% שנה קודם לכן. הרווח התפעולי עלה ב-1% והסתכם ב-69.4 מיליון שקל, אולם שיעורו נשחק מ-8.9% ל-7.9% בלבד.

את השורה התחתונה חתמה קסטרו עם עלייה של 14.3% ברווח הנקי שהסתכם ב-58.3 מיליון שקל, לעומת רווח של 51 מיליון שקל בשנת 2013.

תוצאות קסטרו
 תוצאות קסטרו

בקסטרו מעריכים כי הירידה בחנויות הזהות של החברה נבעה ממספר גורמים, ובהם גידול בכמות שטחי המסחר, התגברות התחרות, השפעות מזג-האוויר ומבצע "צוק איתן".

גבי רוטר, מנכ"ל ומבעלי השליטה בקסטרו, מסר: "באופן יחסי סיימנו שנה בצורה טובה מאוד. בכל זאת היה את 'צוק איתן', והייתה שנה לא פשוטה בכלל. הצלחנו בצמיחה אורגנית לגדול ב-13%, והוספנו 100 מיליון שקל למחזור. אני מקווה שהשנה נמשיך את הצמיחה".

בהתייחס לכניסת קסטרו לאופנת הילדים, אמר רוטר: "אנחנו עובדים מצוין עם הילדים. השקנו את הפעילות באוגוסט 2013, ובסוף 2014 היינו כבר עם 59 חנויות, שמרביתן בתוך חנויות קסטרו. עד חג הפסח נהיה עם יותר מ-70 נקודות מכירה".