הטיפ היומי: ענקית רכב עם מכפיל רווח של 12 ל-2015

באופנהיימר ישראל ממשיכים להאמין בתזת ההשקעה של ב.מ.וו: מותג חזק מאוד ונוכחות גיאוגרפית מאוזנת, התאוששות בשוק הרכב האירופי, פיחות באירו שמשפיע לטובה על הרווחיות, ירידה במחירי הנפט שמגדילה ביקוש לכלי רכב, ועוד

ב.מ.וו / צילום: רויטרס
ב.מ.וו / צילום: רויטרס

יצרנית רכבי היוקרה BMW נסחרת בגרמניה בשווי של כ-73 מיליארד אירו. באחרונה פרסמה את הדוחות הכספיים לסיכום 2014. ההכנסות צמחו ב-5.7%, ל-80.4 מיליארד אירו, מעט מעל לצפי. הרווח הנקי צמח ב-9.2%, ל-5.8 מיליארד אירו, מעט מתחת לצפי.

חטיבת הרכב של החברה, האחראית ל-83% מהרווח התפעולי, הציגה צמיחה של 6.4% בהכנסות ושל 8.9% ברווח התפעולי. דגם ה-X5 צמח ב-37.4% במכירות, והדגמים החשמליים i3 ו-i8, התקבלו בחיוב בשווקים, ונמכרו בהיקף של כ-18 אלף יחידות. מותג היוקרה Rolls Royce מכר כ-4,000 יחידות במהלך השנה, כ-12% יותר מאשר ב-2013.

חטיבת השירותים הפיננסיים, האחראית ל-20% מהרווח התפעולי, רשמה שיפור של 4% בהכנסות ושל 6.4% ברווח זה. ב-2015 הצפי הוא לצמיחה של 5%-10% בהכנסות. הצמיחה אמורה להגיע מהתאוששות שוק הרכב העולמי ומהשקה ושדרוג של דגמים. בצד השלילי, החברה מציינת גידול בהוצאות על כוח אדם ובהשקעות על טכנולוגיות חדשות, כמו הפחתת פליטת Co2 מכלי רכב.

התחזית עומדת בהתאם לתחזיות השוק, והסיבה המרכזית להאטה בקצב הצמיחה בהשוואה ל-2014, היא הנורמליזציה בשוק הרכב הסיני - מגמה ש-BMW כבר התריעה עליה. בטווח הארוך, יש כוונה ליצור איזון בחשיפה בין שווקים מרכזיים - אירופה, סין וארה"ב - במטרה ליצור צמיחה מאוזנת ופריסה גלובלית חזקה.

ב-2014 החברה יצרה תזרים מזומנים חופשי (FCF) של 3.5 מיליארד דולר בפעילות הרכב, עלייה של 16% ביחס ל-2013. אחת הסיבות לשיפור בהיבט זה, היא ירידה בהיקף היחסי של ההוצאות ההוניות. החברה צופה, כי גם ב-2015 היא תייצר תזרים חופשי של יותר מ-3 מיליארד אירו. בסוף 2014 היו בקופתה כ-11.7 מיליארד אירו, לעומת חוב של כ-80 מיליארד אירו. הדיבידנד השנתי גדל ותשואת הדיבידנד היא כ-2.5%.

מניית BMW מתומחרת במכפיל רווח של 12 ל-2015. במונחי EV/EBITDA, המכפיל הוא 10, פרמיה קטנה בהשוואה למתחרות. אנו ממשיכים להאמין בתזת ההשקעה במניית BMW - מותג חזק מאוד ונוכחות גיאוגרפית מאוזנת, התאוששות בשוק הרכב האירופי, פיחות באירו שמשפיע לטובה על הרווחיות, ירידה במחירי הנפט שמגדילה ביקוש לכלי רכב, ועוד.

ניר חצב, אנליסט אופנהיימר ישראל

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם