הסיפור האמיתי מאחורי "השיבוט" של רשת קופיקס

שמתם לב שבשקט-בשקט הוקמה רשת "קופיז" שמציעה הכול ב-5 שקלים ונראית ממש כמו קופיקס? ■ הכול התחיל בשני צעירים שביקשו להקים סניף של קופיקס בירושלים - ומכאן העניינים החלו להסתבך

קופיז רשת בתי קפה ב5 ש"ח / צילום: דפי הירשפלד-שלם
קופיז רשת בתי קפה ב5 ש"ח / צילום: דפי הירשפלד-שלם

חלק מחובבי הקפה שביניכם בוודאי נתקל לאחרונה בסניף של רשת קופיז, המציע קפה זול ב-5 שקלים. שנתיים אחרי המהפיכה שחוללה רשת קופיקס של אבי כץ, קמה לה בשקט ובלי יחסי ציבור רשת חדשה ומתחרה בשם קופיז. השם דומה מאוד, הלוגו דומה וגם הסניפים נראים מאוד דומים. והתפריט? ניחשתם נכון - הכול ב-5 שקלים.

אך זה לא נגמר בכך; מסתבר שה"שיבוט" של קופיקס גם עוקב אחריה, וכמעט בכל מקום בו מוקם סניף של קופיקס - מוקם גם סניף של קופיז.

"הם התחילו במהפיכה ואנחנו הצטרפנו", אומר אמיר אמסלם, ממייסדי קופיז, לגלובס TV. אבי כץ, מייסד קופיקס, טוען: "בהתחלה חיקוי כזה גס מעצבן אותך אבל בטווח הארוך זה בונה אותך ועורך הדין שלי לימד אותי שצריך לפתוח בקבוק שמפניה כי חיקו אותך ורק אח"כ לחשוב מה עושים".

אכן, נראה שיש פן אישי לסיפור המוזר הזה. הכול התחיל כשאבי כץ השיק את הסניף הראשון של קופיקס בת"א. שבועיים לאחר מכן ביקשו אמיר אמסלם ומשה מזרחי להיות זכיינים ראשונים של קופיקס בירושלים. מכאן זה מידרדר למלחמת גרסאות וקרב עסקי של ממש שפרטיו נחשפים בסרטון המצורף.