הטיפ היומי: מניה עם מודל עסקי שכולל מינוף חזק על הרווח

במחלקת המחקר של מריל לינץ' סבורים כי הפתרון הייחודי של סייברארק שווה פרמיה

סייברארק / צילום: מתוך אתר החברה
סייברארק / צילום: מתוך אתר החברה

חברת אבטחת המידע CyberArk Software נסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-1.5 מיליארד דולר. החברה מספקת לארגונים פתרונות לאבטחת IT, בין היתר על ידי ניטור ונטרול חשבונות מועדפים (Privileged Accounts) במערכות המחשוב הארגוניות. התוכנה שלה מגינה על החשבונות הללו שמהווים יעד מרכזי לתקיפות סייבר ולגניבת מידע רגיש.

ניהול חשבונות מועדפים הוא סוגיה אקוטית עבור ארגונים, משום שרוב תקיפות הסייבר מתמקדות בהם. אנחנו מאמינים שההזדמנות של סייברארק היא משמעותית, והדבר בא לידי ביטוי בתוצאות הפיננסיות של החברה - קצב הצמיחה בהכנסות הואץ מ-30% ב-2012 ל-40% ב-2013 ול-56% ב-2014. לצד הצמיחה בהכנסות, החברה רשמה גידול גם ברווח הגולמי והתפעולי.

הפתרונות הרבים שסייברארק מציעה נמצאים בטווח שבין ניהול זהויות, ניהול גישה, טיפול בסיסמאות ועוד. כל אחד מהפתרונות מהווה הזדמנות לשורת ההכנסות של החברה. מנועי הצמיחה שלה כוללים צירוף לקוחות חדשים, הרחבת מספר החשבונות בקרב לקוחות קיימים, וכן הוספת יישומים נוספים לחשבונות קיימים.

אנחנו רואים הזדמנות גדולה ב-Cross-selling, כאשר 50% מהלקוחות משתמשים רק ברישיון תוכנה אחד מתוך שישה. אנחנו מעריכים, שבשנים 2015-2016 סייברארק תצמח ב-31% ו-28% בהתאמה, עם שולי רווח תפעולי שיעלו מ-12.6% ל-14.1%. אנחנו מאמינים שמדובר בתחזיות שמרניות, לאור קצב הצמיחה ורמות הרווחיות שהציגה החברה בשנים האחרונות.

הפתרון הייחודי של סייברארק, שיעורי הצמיחה היפים שלה, פוטנציאל הרווח שלה והגידול בשוק שאליו היא פונה מצדיקים לדעתנו פרמיה בשווי החברה.

הסיכונים בהשקעה כוללים ציפיות גבוהות מדי מצד השוק, ריכוזיות של בעלי המניות, חשיפה לתנודות מט"ח ותחרות מצד שחקנים גדולים ומבוססים.

אנחנו שוריים על המניה, ומעריכים שהשילוב של צמיחה בקצב מהיר, שולי רווח גבוהים ושיעור גבוה של חידושי-חוזים תומכים במודל עסקי עם מינוף חזק על הרווח.

אנו מתחילים לסקר את מניית סייברארק בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 60 דולר למניה - גבוה בכ-15% ממחירה בוול סטריט. מחיר היעד מבוסס על מכפיל EV/EBITDA של 9.5 ל-2016, דומה לחברות אבטחה בעלות שיעורי צמיחה גבוהים, כמו פאלו אלטו ו-FireEye.

טל ליאני, מחלקת המחקר, מריל לינץ'

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם