הדולר היציג התחזק ל-3.98 ש'; "קיים בלבול בשוק לגבי ב"י"

האירו נחלש בכ-0.7% ל-4.273 שקלים ■ FXCM ישראל: "הדולר-שקל ממשיך לדשדש באמצע הטווח הרחב שבין 3.9 ל-4 שקלים"

כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס
כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס

המסחר במט"ח התאפיין היום (ג') במגמה מעורבת של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג התחזק מול המטבע המקומי בכ-0.2% ל-3.98 שקלים, בעוד האירו נחלש בכ-0.7% ל-4.273 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל ממשיך לדשדש באמצע הטווח הרחב שבין 3.9 ל-4 שקלים. גבולות המחיר הללו משקפות את אי הבהירות שיש בשוק לגבי תזמון העלאת הריבית של הבנק הפדרלי מצד אחד, ומאידך כוונות המדיניות של בנק ישראל.

"קיים כעת בלבול בשוק לגבי הצעדים הבאים של בנק ישראל, כשלא ברור האם הצעדים הדרמטיים של הרחבה כמותית והורדת הריבית אל מתחת לאפס עדיין על הפרק. גם כאן, בשוק יעקבו בעיקר אחר נתוני המקרו, הצמיחה והאינפלציה כדי לנסות לשער מה הסבירות שבנק ישראל ימשיך בקו המדיניות הנוכחי. בהיותו באמצע הטווח, כרגע קשה לראות טריגר שיגרום לדולר-שקל לפרוץ מעל 4 שקלים או לשבור מתחת ל-3.9 שקלים. הפריצה מתוך הגבולות הללו תכתיב את המהלך המשמעותי הבא של הצמד".

אתמול פורסם כי יתרות מטבע החוץ של ישראל גדלו בשנת 2014 בכ-4.3 מיליארד דולר, למרות שבנק ישראל רכש מט"ח בהיקף של 7 מיליארד דולר, והגיעו לסכום של 86.1 מיליארד דולר. מדוח השקעות המט"ח עולה עוד כי נגידת בנק ישראל קרנית פלוג שינתה בתחילת השנה את הטווח הרצוי של יתרות מטבע החוץ מ-65 עד 90 מיליארד דולר ל-70 עד 110 מיליארד דולר.

בכך סללה פלוג את הדרך להמשך הגדלת היתרות והגדילה את התחמושת שעומדת לרשות הבנק במלחמת המטבעות הגלובאלית ובמאבקו למנוע מהשקל להתחזק מול מטבעות הסחר העיקריים באופן שיסכן את הייצוא הישראלי והצמיחה.