מניית היום: מזנקת במחזור ער בעקבות אישור רישום פטנט

דוד צור: "פטנט זה יתמוך בחדירה עתידית לשוק הקנדי עם טיפול ה-AAT של קמהדע, בו ההערכה היא שקיימים חולים רבים הסובלים ממחלת החסר הגנטי בחלבון אלפא-1 (AATD), שרובם אינם מטופלים"

דוד צור / צלם: תמר מצפי
דוד צור / צלם: תמר מצפי

חברת הביומד קמהדע דיווחה כי קיבלה אישור ממשרד הפטנטים הקנדי (CIPO) לפטנט העוסק בייצור בקנה מידה גדול של חלבון AAT. הפטנט מכסה תהליך ייצור בקנה מידה גדול של חלבון ה-AAT, אשר משפר באופן משמעותי את קיבולות הייצור של ה-AAT.

"פטנט זה יתמוך בחדירה עתידית לשוק הקנדי עם טיפול ה-AAT של קמהדע, בו ההערכה היא שקיימים חולים רבים הסובלים ממחלת החסר הגנטי בחלבון אלפא-1 (AATD), שרובם אינם מטופלים", ציין דוד צור, מייסד משותף ומנכ"ל קמהדע.

"הבטחת הגנה גלובאלית לטכנולוגיות שלנו לייצור תרופות מבוססות פלסמה, כולל אופן שימוש ותהליכי ייצור חשובה ביותר הואיל ואנו מפתחים חלבון AAT ברמת ניקיון גבוהה במיוחד, המשמש למתן בעירוי ובאינהלציה, כדי לתת מענה לצרכים חסרי מענה במגוון מחלות, כולל מחלות ריאה, סוכרת מסוג 1 ומחלת השתל נגד המאחסן. חברת בקסטר קיבלה זכויות הפצה בקנדה ל-GLASSIA, מוצר ה-AAT שלנו למתן בעירוי, אך היא לא החלה למכור בטריטוריה זו עד כה".

"כמובילים בפיתוח הקליני של חלבון AAT להתוויות טיפוליות מגוונות, אנו ממשיכים לחזק את תיק הפטנטים הגלובלי שלנו כדי לתמוך ולהגן על המוצרים והטכנולוגיות הנוכחיים שלנו כך שנוכל למנף את הנכסים האלו לשם מסחורם ברחבי העולם", סיכם צור.