הישראליות גייסו 1.5 מיליארד ד' בוול סטריט ברבעון הראשון

היחסים עם אמריקה מעולם לא היו טובים יותר - לפחות בכל הנוגע להנפקות ■ בשנת2014 גוייסו 3.9 מיליארד דולר ■ בדיקת "גלובס": מתוך 11 ההנפקות - רק אחת מציגה עד כה תשואה שלילית ■ הצעת המכר של מובילאיי מובילה

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

פורה, מאוד פורה - זה מה שאפשר להגיד על הרבעון הראשון של השנה בכל הנוגע להנפקות ישראליות בשוק ההון האמריקאי, שוק ההון הכי מבוקש, לפחות בגזרת הטק והביומד הישראלית.

ברבעון שהסתיים השבוע בוצעו 11 הנפקות - מתוכן שלוש ראשוניות ושמונה משניות - ובמסגרתן גויס סך הון של 1.5 מיליארד דולר, נתון כמעט בלתי נתפס, בעיקר כשהולכים אחורה ונזכרים שבכל 2014 גויס הון בסך 3.9 מיליארד דולר.

תיכף נחזור להנפקות אלו וביצועיהן, אך כעת להנפקה הבאה בתור, שתפתח את סדרת ההנפקות הישראליות של הרבעון השני - קורנית דיגיטל. מפתחת הטכנולוגיה להדפסה דיגיטלית על גבי טקסטיל צפויה לבצע את הנפקתה הראשונית הלילה (שעון ישראל, אחרי סגירת המסחר בוול סטריט), כך לפחות לפי נתוני "בלומברג".

קורנית, אחת מחברות הפורטפוליו של קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו, אמורה להנפיק 7.1 מיליון מניות לפי מחיר מניה שינוע בין 13-15 דולר, וזה אומר שהחברה תגייס לקופתה 92.3-106.5 מיליון דולר (99.4 מיליון דולר בממוצע), לפי שווי "אחרי הכסף" של 373-431 מיליון דולר (402 מיליון דולר בממוצע).

ההנפקה לא תכלול הצעת מכר, ואחריה תחל המניה להיסחר תחת הסימול KRNT. אופציית ה"גרין שו" לחתמים תעמוד על 1.065 מיליון מניות, כך שתאפשר לחברה לגייס עד 13.8-16 מיליון דולר נוספים.

קורנית, שמנוהלת על גבי זליגסון (בעברו מנכ"ל נובה), הוקמה במהלך 2002 ומעסיקה כרגע 251 איש, 166 מתוכם בארץ (66% מהסך).

קורנית, שנולדה למעשה בתוך קבוצת נור של משה נור (עד שנרכשה על ידי קרן פורטיסימו), מפתחת מערכות להדפסה דיגיטלית על גבי טקסטיל - חולצות, שמלות, בגדי ים וכדומה. המערכות של החברה כוללות את המוצרים המתכלים (דיו בצבעים שונים) ואת התוכנה באמצעותה ניתן לעצב את ההדפסה הנדרשת. "החזון שלנו הוא להפוך את תהליך ההדפסה על טקסטיל מאנלוגי לדיגיטלי", מציינת קורנית בתשקיף.

קורנית דיגיטל תלויה בשוק הטקסטיל העולמי - שוק שמגלגל מדי שנה 1 טריליון דולר וגדל בשיעור חד ספרתי נמוך. אך מספר זה אינו בהכרח רלוונטי עבור החברה, כי שוק ההדפסה הדיגיטלית לטקסטיל הוא נישה בתוך שוק הטקסטיל העולמי, ובהגדרה של קורנית טקסטיל פירושו הלבשה, כלי בית ועוד. לפי התשקיף, קורנית חוזה שמתוך 33 מיליארד מ"ר של טקסטיל מודפס בשנה הנוכחית, רוב ההדפסות עליו ייעשו באופן אנלוגי.

לעומת זאת, רק 2% מסך זה (780 מיליון מ"ר של טקסטיל מודפס) ייעשו באופן דיגיטלי, ונישה זו אמורה לצמוח בשיעור שנתי ממוצע של 20% בטווח הבינוני-ארוך. בתוך נישה זו, הדפסה דיגיטלית על הלבשה תהיה הנישה הצומחת ביותר, לעומת כלי בית ותוצרי טקסטיל אחרים.

3 הנפקות מציגות תשואה דו ספרתית

ועכשיו נחזור להנפקות שכבר בוצעו ברבעון הראשון של השנה. בשלוש הראשוניות (שתיים של חברות ביומד ואחת של חברת אנרגיה סולארית) גויס סך הון של 150.5 מיליון דולר, ובשמונה המשניות גויס הון של 1.33 מיליארד דולר - 1.03 מיליארד דולר מתוכו במסגרת שתי הצעות מכר כבדות, שביצעו מובילאיי וסייברארק. נתון זה ממחיש את הרצון העז של בעלי המניות בשתי חברות אלו להמיר מניות במזומן, כשאלו נושמות אוויר דליל בחמצן, וכמה שיותר מהר - דהיינו רגע לאחר שהחוק האמריקאי מאפשר להן (חצי שנה לאחר ההנפקה הראשונית).

ובכלל, מתוך 11 ההנפקות, שבע היו של חברות ביומד (עוד נתון הממחיש את גודל הבועה בסקטור זה) וארבע של חברות טכנולוגיה, אשר מתוכן שתיים היו של חברות אבטחת מידע (יש שיגידו - עוד סקטור בועתי).

למרות שיותר הוגן לבדוק עד כמה הנפקה הצליחה (כלומר, התשואה שיצרה) לפחות שנה אחרי ביצועה, בדק "גלובס" את ביצועי 11 ההנפקות הללו, והוא מגיש אותן לקורא מתובלות בקורט של מלח. בכל זאת, השוק עדיין גואה כאילו אין מחר.

ובכן, מתוך 11 ההנפקות רק אחת רושמת תשואה שלילית: זו של חברת הביומד אינספיירMD. שתי הנפקות מציגות איזון (תשואה של פחות מאחוז בודד); 5 מציגות תשואה חד ספרתית; ו-3 הנפקות מציגות תשואה דו ספרתית. ההנפקה הכי מוצלחת, נכון לרגע זה, היא של חברת הביומד אלקוברה, שגייסה במסגרת הנפקה שלישית 29.9 מיליון דולר לפי מחיר של 4 דולר למניה. ועדיין, אלקוברה הונפקה בראשונה במאי 2013 לפי 8 דולר, ובשנית באוקטובר אותה שנה לפי 16.5 דולר למניה, כך שביצועי ההנפקה השלישית קצת מתגמדים על רקע נפילת המניה מרמות השיא שלה.

הבאה בתור היא הנפקת סולאראדג', שכבר רושמת לזכותה תשואה של 22% מאז החלה להיסחר לפני שבוע. החברה שווה כעת 835 מיליון דולר, ויש לה מקום של כבוד בין הנציגות הישראליות בוול סטריט.

אחרונה חביבה היא חברת הביומד רדהיל, שאחרי שרשמה ADR מתוצרתה למסחר, ביצעה הנפקה שלהן וגייסה 12.5 מיליון דולר לפי 12.5 דולר למניה. עכשיו המניה נסחרת במחיר של 14.55 דולר, וזה אומר רווח של 16%.

כעת נשאר לחכות ולראות איזה ערך תייצר קורנית דיגיטל למשקיע האמריקאי.

ההנפקות הישראליות מתחילת השנה
 ההנפקות הישראליות מתחילת השנה