"מניית פייסבוק תזנק ל-115 דולר עד תחילת שנת 2016"

ג'וזף גרינקורן, מומחה להשקעות בוול סטריט ומנכ"ל מוריס גרופ: "פייסבוק מיצבה עצמה כחברה הדומיננטית ביותר בשוק המדיה החברתית עם מאגר משתמשים משותף של 3.1 מיליארד לקוחות בכלל החברות הבנות שלה"

פייסבוק והחברות הבנות שלה, שולטות כיום בעולם הרשתות החברתיות. השימוש במקביל במספר פלטפורמות כמו המסנג'ר של פייסבוק, וואטס אפ ואינסטרגם יובילו בהמשך לעלייה במספר המשתמשים עלייה בזמן השימוש לכל משתמש בממוצע ועלייה בהכנסות. "להערכתי לפייסבוק יש פוטנציאל התחזקות נוסף של כ-40% ויותר עד למחיר יעד של 115 דולר למניה אליו היא צפויה תהיה להגיע בתחילת שנת 2016". כך מעריך ג'וזף גרינקורן, מומחה להשקעות בוול סטריט ומנכ"ל מוריס גרופ.

גרינקורן מציין כי דוגמה מובהקת לצמיחה של פייסבוק היא העסקה לרכישת אינסטגרם, בעוד רבים הרימו גבה לגבי הרכישה בשווי של מיליארד דולר ב-2012, כיום אינסטגרם לבדה שווה כ-40 מיליארד דולר.

גרינקורן הסביר כי פייסבוק והחברות הבנות המובילות שלה משרתות כיום מספר עצום של כ-3.1 מיליארד משתמשים, כמחציתם משתמשים בפייסבוק, כ-700 מיליון משתמשים בוואטסאפ, 600 מיליון משתמשים במסנג'ר של פייסבוק ועוד 300 מיליון משתמשים לא מצלמים תמונה בלי להעביר אותה בפילטר של אינסטגרם ולהעלות לרשת.

פייסבוק והחברות שלה הן שחקן דומיננטי בכל תת ענף של הרשתות החברתיות, וואטסאפ בתחום ההודעות המיידיות, פייסבוק ואינסטגרם בתחום של שיתוף תמונות ווידאו אמר גרינקורן והוסיף כי מספר נוסף שיכול לסבר את האוזן לגבי ההצלחה הפנומנלית של פייסבוק הוא ההצלחה של תוכנת המסנג'ר שלה, כבר היום כ-10% מכלל השיחות האלקטרוניות ברשת VoIP מתקיימות באמצעות המסנג'ר של פייסבוק.

המטרה של פייסבוק היא להגיע למצב שבו כל אדם בעולם ישתמש לפחות באחת מהאפליקציות הקשורות בחברה. לשם כך, פייסבוק תיאלץ להרחיב את החדירה לסין ומדינות עולם שלישי, אך אין ספק כי מספר המשתמשים בפלטפורמות שלה ימשיך לגדול.

גרינקורן מציין עוד כי פייסבוק מתמקדת בתקשורת של בין המשתמשים שלה לעסקים -Person to Business, בפייסבוק ובמסנג'ר של פייסבוק שיאפשרו לחברה לגבות כסף עבור מוצרים דרך פייסבוק ולמקד עוד יותר את הפרסום למשתמשים בפייסבוק. כל הפעילות של פייסבוק כיום תוביל לתוצאה עתידית אחת - עסקים ומשתמשים יגבירו את השימוש בפייסבוק כרשת חברתית, כמקום לשמור על קשר, אך גם כמקום לקיים בו מסחר ולצרוך פרסומות במקביל לתוכן המצוי כבר היום בשפע בפייסבוק, כאן פייסבוק מרחיבה את התחרות על הנתח שלה בעוגת הפרסום הדיגיטלית שהולכת וגדלה גם על חשבון גוגל.

גרינקורן ציין כי פייסבוק מתחרה לא רק בגוגל אלא גם באפל. החברה החלה בפיילוט המאפשר העברת כסף בין משתמשים באמצעות תוכנת המסנג'ר של פייסבוק, כאן פייסבוק נכנסת לשוק הארנקים האלקטרונים - שוק חשוב ומתפתח שכלל החברות סימנו אותו כמנוע הצמיחה הבא. "לא אהיה מופתע עם פייסבוק תשיק בעתיד מערכת אשראי בין המשתמשים שלה".

גרינקורן התייחס גם לפיתוח אפיקי התוכן שפייסבוק מעוניינת ליצור בקרוב. "פייסבוק מעוניינת להגביר את כמות התוכן בעמוד שלה באמצעות שיתופי פעולה עם גופים כמו באז פיד, ניו יורק טיימס וחברות אחרות, ברגע שייחתמו 2 החוזים הראשונים, הדרך לשיתוף תוכן בפייסבוק של כמעט כלל ספקי התוכן בעולם תהיה קצרה, יותר תוכן בפייסבוק יוביל ליותר זמן שבו גולשים משתמשים בפייסבוק ובסופו של דבר גם יוביל לעלייה בהכנסות פייסבוק שתוכל למכור יותר פרסום. פייסבוק היא כאן בשביל להישאר ולצמוח ולבסס את מעמדה כקבוצת המדה החברתית עם מספר המשתמשים הגדול בעולם", הוא מסכם.