ממשיכים לריב: ויסמן תובע את פירוק השותפות עם בירן

לטענת ויסמן, בשנת 2011, פרץ סכסוך משפחתי בין בירן ושניים מילדיו, כשזמן לא רב לאחר מכן החל בירן - כחלק מהמאבק בילדיו - לנקוט גם בפעולות שפגעו במארג היחסים המיוחד בינו ובין ויסמן

סיבוב נוסף בקרב המשפטי בין דודי ויסמן לשרגא בירן. התקוות, כי שני אנשי העסקים (קרובי המשפחה) יגיעו להסכמות מתרחקות. הבוקר הגיש ויסמן כתב תביעה לבית המשפט המחוזי (מחוז מרכז) נגד בירן.

בכתב התביעה דורש ויסמן, המיוצג על-ידי עורכי הדין איל רוזובסקי ומור פינגרר ממשרד צלרמאיר, פילוסוף, רוזובסקי, צפריר, טולידאנו ושות', לקבל סעדים להסרת הקיפוח שנוקט בירן כנגדו, ובין היתר, דורש ויסמן להביא לפירוק השותפות והפרדת השותפים זה מזה, על דרך של חלוקת מניות החברה המשותפת שלהם (השולטת בקבוצת אלון) כדיבידנד בעין ולחלופין ליתן צו המורה על התמחרות (BAMY) ביניהם ביחס לאחזקותיהם בחברה. במשך עשרות השנים ניהלו השניים שותפות מלאה שהובילה לצמיחתו של קונצרן חריג בנוף הישראלי.

לטענת ויסמן, בשנת 2011, פרץ סכסוך משפחתי בין בירן ושניים מילדיו, כשזמן לא רב לאחר מכן החל בירן - כחלק מהמאבק בילדיו - לנקוט גם בפעולות שפגעו במארג היחסים המיוחד בינו ובין ויסמן.

לטענת ויסמן, בכתב התביעה היום, במהלך שנת 2013, בניסיון לקעקע את יחסי השותפות ומתוך מטרה לנתקו מניהול הקונצרן, שבר בירן את כללי המשחק שנהגו בשותפות מעת הקמתה, הכל תוך הפעלת לחצים ואיומים מצידו של בירן, כי אם לא ייעתר ויסמן לרצונותיו, "יהיה לו גהינום".

ויסמן מתאר בכתב התביעה, דרישות חמורות שהעלה בירן, כי דירקטורים בחברות ציבוריות בקבוצה יפקידו בידו מכתבי התפטרות (כדי שיוכל לכפות עליהם את אופן ההצבעה הראוי בעיניו), תוך איום מפורש, כי יעשה שימוש במכתבים במקרה שלא יפעלו כרצונו. לטענת ויסמן, בירן מתעלם מכללי הממשל התאגידי הנוהגים באשכול חברות ציבוריות, בהפנותו דרישות בלתי סבירות (שלא לומר, בלתי חוקיות, כבעל מניות - בשרשור - המבקש להכתיב לחברה ציבורית כיצד לפעול). סופן של פעולות כוחניות אלה בהן נקט בירן בהדחתו של ויסמן מתפקידו כמנכ"ל אלון ואף התפטרותו מתפקידו כמנכ"ל אלון הריבוע הכחול.

את כתב התביעה חותם ויסמן באמירה, כי "ענייננו נמנה, לדאבון הלב, על המקרים בהם אבד האמון בין בעלי המניות בחברה הפועלת כמעין שותפות, באופן שאינו מאפשר עוד את פעילותה התקינה של החברה המשותפת. במקרה כאמור קמה זכותו של בעל מניות המיעוט לעתור לקבלת סעד הולם".