האם יו"ר דלק קידוחים עובר מהפקת גז ונפט להפקת סרטים?

גדעון תדמור בראיון ל"גלובס": "אני מוצא הרבה קווי דמיון בין הפקת סרטים לחיפושי נפט וגז" ■ על האישור הסופי ליצא גז מ"תמר" לירדן: "זה בהחלט אבן-דרך משמעותית באסטרטגיית היצוא האזורית שאנחנו מובילים"

השבוע מסתיימים בישראל צילומי הסרט "אופנהיימר" בבימויו של יוסף סידר וכיכובו של ריצ'רד גיר. למרבית התדהמה, לא אחר מיו"ר דלק קידוחים ואבנר, יזם הגז גדעון תדמור הוא זה שהפיק את הסרט באמצעות חברת הפקה שהקים בניו יורק Tadmor Entertainment.

זהו? נשברת סופית ממשק הגז בישראל?

"לא לא. אני בתחום הנפט והגז פה להישאר. אבל חברת המדיה שבבעלותי מאפשרת לי לממש את אהבת נעורי לקולנוע. כעת נוצרה לי ההזדמנות להגשים את החלום שלי. אנו מפיקים סרטים איכותיים ומסחריים בשיתוף כישרונות מהגדולים הפועלים כיום בעולם הקולנוע. חוץ זה, אני מוצא הרבה קווי דמיון בין הפקת סרטים לחיפושי נפט וגז".

איפה הדמיון בין הפקת סרטים להפקת נפט וגז?

"שניהם מחייבים הרבה חזון, יצירתיות, מקצועיות, רגשות וגם מזל. כמו כן, נפט וגז כמו סרט, מתחילים מפרוספקט טוב - גיאולוגיה טובה. ככה בעולם הקולנוע צריך להתחיל בתסריט טוב. התסריט של סידר היה כל כך טוב שהצליח למשוך שחקנים ברמה עולמית".

מה יופק קודם, מאגר לוויתן או הסרט הבא שלך?

"אני מאמין שהיום הממשלה מבינה את החשיבות הקריטית של פיתוח מוקדם של פרויקט לווית,ן ואני אופטימי שבקרוב יימצא הפתרון. בינתיים אנחנו נפעל בנחישות לפיתוחו. לגבי הסרטים הבאים - אנחנו נמצאים כיום בשלבי פיתוח שונים של עוד כחמישה סרטים, ומשתפים פעולה עם המפיקים המוערכים ביותר בסצנת הסרטים העצמאיים הבינלאומית. ביניהם אנטוני ברגמן, לורנס אינגלי והבמאי והמפיק אורן מוברמן".

הבנתי שהיום ניתן אישור סופי מראש הממשלה ושר האנרגיה לרישיון יצוא גז ללקוחות פרטיים בירדן.

"זה בהחלט אבן-דרך משמעותית באסטרטגיית היצוא האזורית שאנחנו מובילים במהלך השנים האחרונות. זאת הפעם הראשונה שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה סילבן שלום חותמים על הסכם ייצוא אזורי. כידוע, אנחנו ממשיכים לקדם את המו"מ להרחבת מעגל היצוא באזור - לצרכנים בירדן ומצרים, ורק לאחרונה חתמנו על הסכם עם חברת 'דולפינוס' המצרית ליצוא גז ללקוחות תעשייתיים במצרים, במטרה לחזק את היחסים עם המדינות באזור".