Wix קונה את הסטארט-אפ הישראלי Moment.Me

הערכות: מדובר בסכום של כ-10 מיליון דולר ■ הסטארט-אפ פיתח פלטפורמה שמאגדת תמונות ממגוון רשתות חברתיות בכפוף לאירועים שונים

ניר זוהר, נשיא Wix / צילום: תמר מצפי
ניר זוהר, נשיא Wix / צילום: תמר מצפי

חברת Wix הישראלית ממשיכה במסע השופינג שלה: חמישה חודשים אחרי שרכשה את סטארט-אפ המסעדות OpenRest. החברה, שמפעילה פלטפורמה להקמת אתרי אינטרנט בקלות, רוכשת סטארט-אפ ישראלי נוסף. הפעם מדובר ב-Moment.Me, חברה שפיתחה פלטפורמה אינטרנטית שמאגדת תמונות מרשתות חברתיות שונות ומסדרת אותם לפי אירועים שונים. חברת Moment.Me פרסמה בעמוד הבית שלה וכן בניוזלטר שהוציאה לכלל המשתמשים שלה אודות הרכישה. למרות ההודעה הרשמית, ב-Wix החליטו שהם לא מעוניינים להגיב. סכום הרכישה לא פורסם, אך על-פי הערכות מדובר בעסקה בהיקף של כ-10 מיליון דולר.

בהודעה שהוציאה חברת Moment.Me, שלשירותיה רשומים 5 מיליון משתמשים, נכתב כי "התחלנו בתור רעיון פשוט לתעד את הרגעים החשובים בחיים של אנשים מכל מיני זוויות. התחלנו בקטן והגענו למצב שאנחנו משפיעים על חייהם של 5 מיליון משתמשים ולמעלה מ-15 מיליארד תמונות וסרטוני וידיאו".

עוד הוסיפו בחברה כי "לאור הרכישה שלנו על-ידי Wix, השירות שלנו ייסגר ב-30 באפריל. אנחנו חולקים ערכים דומים עם הצוות של Wix, אז אתם יכולים לצפות מאיתנו לשירותים מצוינים בקרוב מאוד".

לפי מאגר IVC, חברת Moment.Me הוקמה ב-2012 על-ידי רוני אלקיים (מנכ"ל), בועז אדטו והאנג'ל הסדרתי אילון תירוש. עד היום גייסה היום כ-3 מיליון דולר מתירוש עצמו, קרן בלאמברג קפיטל, קרן ההשקעות של סינגטל SingTel Innov8 וחברת Titanium Investments. אלקיים סירב להגיב לפניית "גלובס" מעבר להודעה שהוציאה החברה למשתמשים ולגולשי האתר.

כאמור, עבור Wix מדובר ברכישה השלישית. בסוף אוקטובר אשתקד היא רכשה את OpenRest בסכום מוערך של מיליוני דולרים בודדים. חברת OpenRest אפשרה לבעלי מסעדות לקבל ולנהל הזמנות אונליין, ליצור בקלות אפליקציות מובייל, לגבות תשלומים באינטרנט ועוד.

במארס 2014 רכשה Wix את Appixia, שפיתחה פלטפורמה לבניית אפליקציות למסחר מקוון במובייל, והצהירה בכך על הרחבתה פעילותה בתחום המובייל. גם במקרה הזה לא פורסם סכום הרכישה, אך מדובר גם כן במיליוני דולרים בודדים.