וולט דיסני משקיע 250 מיליון דולר בפנטזי ספורטס

דיווח: תאגיד התקשורת ישקיע את הסכום בחברה שמאפשרת לשחק בפנטזי של הליגות הבכירות בארה"ב על בסיס יומיומי

אתר האינטרנט DraftKings / צילום מסך
אתר האינטרנט DraftKings / צילום מסך

תאגיד התקשורת וולט דיסני משקיע בעסקי הפנטזי ספורטס: רוכש את חברת DraftKings, המפעילה אתר תחת אותו השם - בתמורה ל-250 מיליון דולר (המעניקים לחברה שווי של כ-900 מיליון דולר). כך מפרסם ה"וול סטריט ג'ונרל".

הסטארט-אפ DraftKings מאפשר למשתמשים לשחק בפנטזי - אך עם כסף "אמיתי", על בסיס משחקים בודדים (במקום תחרויות על פרס כספי שניתן בתום עונת משחקים שלמה, כפי שנהוג כיום ברוב תעשיית הפנטזי בארה"ב). מדי יום אפשר לזכות בכסף מזומן בזכות ניחושי תוצאות ואלמנטים אחרים ממשחקי פוטבול, בייסבול וכדורסל מהליגות המקצועניות בארה"ב. 

על-פי הדיווח, בתמורה להשקעתה של דיסני, התחייבה DraftKings להשקיע למעלי מחצי מיליארד דולר בפרסום בפלטפורמות הדיגיטליות והטלוויזיוניות השונות של חברת תקשורת הספורט ESPN (שנמצאת בבעלות דיסני). 

המודל של DraftKings הופך אותם לדומים מאד לאתרי הימורים, אך בחברה טוענים כי מדובר על משחקים "שהם ב-100% מבוססי יכולת, ולא מזל", ולכן הם אפשריים לחלוטין מבחינת החוקים בארה"ב וקנדה.

עסקי הפנטזי הפכו בשנים האחרונות לעסק ענק בארה"ב שמשקיעות בו החברות הגדולות ביותר במשק. כך למשל, החברה הגדולה ביותר בתחום הפנטזי היומי (אותו מודל של DraftKings), FanDuel, נתמכת על-ידי תאגיד הטלוויזיה Comcast.