טבע עתרה שוב ל-FDA בניסיון למנוע "קופקסון גנרי"

הקופקסון, לטיפול בטרשת נפוצה, היא התרופה הרווחית והנמכרת ביותר של טבע ■ העתירה החדשה הוגשה בשבוע שעבר, בהתאם להנחיות ה-FDA, לפיהן נתונים חדשים מהמחקרים הנמשכים של טבע בתרופה צריכים להיות פומביים

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

חברת התרופות טבע הגישה עתירה נוספת ל-FDA, רשות המזון והתרופות של ארה"ב, בניסיון נוסף למנוע "קופקסון גנרי". בכל 7 הפעמים הקודמות שטבע הגישה עתירה מסוג זה, ב-FDA קבעו שמוקדם עדיין לדון בנושא. העתירה החדשה הוגשה בשבוע שעבר, בהתאם להנחיות ה-FDA, לפיהן נתונים חדשים מהמחקרים הנמשכים של טבע בתרופה צריכים להיות פומביים.

הקופקסון, לטיפול בטרשת נפוצה, היא התרופה הרווחית והנמכרת ביותר של טבע (מכירות של 4.2 מיליארד דולר ב-2014). בחברה נערכים לאפשרות של תחרות גנרית לתרופה בספטמבר, אך ממשיכים להיאבק בנושא, בין היתר באמצעות העתירות ל-FDA. האנליסטית ליאב אברהם מסיטי העריכה בסוף השבוע כי לא סביר שתהיה תחרות גנרית לקופקסון בטווח המיידי, וזאת על רקע שיחות שלה עם הנהלת חברת Synthon שמפתחת גרסה גנרית לתרופה.

טבע דיווחה בסוף השבוע גם על התקדמות באחת מהתרופות המקוריות בצנרת המוצרים שלה, עם רישום המטופל הראשון לניסוי שלב IIb בתכשיר TV-45070, המשותף לה ולחברת Xenon, המיועד לטיפול בסיבוך של "שלבקת חוגרת".

בתוך כך, בסוף השבוע הגיעה טבע לפשרה משפטית ותשלם 24 מיליון דולר כדי לסיים תביעה ייצוגית נגדה, בקשר עם השקת גרסה גנרית לתרופה של חברת אסטרה-זנקה. טבע, בניהול ארז ויגודמן, נסחרת בניו-יורק ובתל-אביב בשווי 54.4 מיליארד דולר.