חג שמח בבורסה: מדד ת"א 75 טיפס 1.2%

המסחר הסתיים ב-14:30 בשל חול המועד ■ דוח התעסוקה המאכזב שפורסם בארה"ב ביום שישי ממשיך לעמוד במוקד; החוזים העתידיים נסחרים בירידות ■ בורסות אירופה סגורות לרגל חג הפסחא ■ הנפט עולה בכ-3%

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

יום המסחר המקוצר בבורסה ננעל היום (ב') בעליות שערים כשמדד ת"א 75 בלט לחיוב. נזכיר כי שבוע המסחר בתל אביב יינעל מחרתיים לרגל חג שני של פסח. מחזור המסחר עמד על 485 מיליון שקל. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחת מסחר שלילית בוול סטריט, לאחר שביום ו' היו השווקים בניו יורק סגורים לרגל הפסחא, ולא הגיבו לדוח התעסוקה המאכזב לחודש מארס.

כאמור, דוח התעסוקה לחודש מארס לא עמד בציפיות והצביע על תוספת של 126 אלף משרות, בעוד שיעור האבטלה נותר כצפוי ברמה של 5.5%. בשוק ציפו לתוספת של כ-245 אלף משרות לאחר שב-12 החודשים האחרונים המשק האמריקאי ייצר יותר מ-200 אלף משרות מדי חודש. היום הסוחרים ישובו מחופשת הפסחא ובינתיים החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה שלילית.

עידן אזולאי מנהל השקעות ראשי באפסילון מציין היום: "נתוני התעסוקה בארה"ב ממשיכים להיות הגורם המשפיע ביותר על המסחר בשוק כאשר התשואות בשוק המקומי ממשיכות לרדת. הנתונים החדשים יוצרים סיטואציה בעייתית לבנק ישראל מפני שלפתע הוא מוצא עצמו במצב בו הוא ככל הנראה ייאלץ שוב 'להגן' על השקל ולמנוע את התחזקותו. אני סבור שהסיכוי להפחתה נוספת של הריבית או לפעולה מוניטרית אחרת בדמות רכישת אג"חים עלה מאוד".

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום במגמה מעורבת בעוד מרבית הבורסות באירופה עדיין סגורות לרגל חג הפסחא. היום לא יתפרסמו נתוני מאקרו מהותיים אך בשוק קיימת ציפייה דרוכה לקראת פתיחת עונת הדוחות לרבעון הראשון של השנה ביום רביעי.

משקיעים ישראלים (מוסדיים ופרטיים) השקיעו 850 מיליון דולר במניות זרות בחו"ל בחודש פברואר, לעומת 146 מ' ד' בינואר ומימושים של 1.1 מיליארד ד' בדצמבר - כך עולה מנתונים שפרסם אתמול (א') בנק ישראל. המוסדיים השקיעו 470 מ' ד', בעיקר קופות הגמל וקרנות ההשתלמות, בעוד המגזר העסקי ומשקי הבית השקיע 190 מ' ד' כל אחד.

מניות במוקד

טבע הגישה עתירה נוספת ל-FDA, רשות המזון והתרופות של ארה"ב, בניסיון נוסף למנוע "קופקסון גנרי". בכל שבע הפעמים הקודמות שטבע הגישה עתירה מסוג זה, ב-FDA קבעו שמוקדם עדיין לדון בנושא. העתירה החדשה הוגשה בשבוע שעבר, בהתאם להנחיות ה-FDA, לפיהן נתונים חדשים מהמחקרים הנמשכים של טבע בתרופה צריכים להיות פומביים.

אינסוליין דיווחה אתמול כי קיבלה עדכון בדבר סטטוס בקשת הרישום של מוצר ה-InsuPad בקטלוג המוצרים הרפואיים בגרמניה. החברה קיבלה מהגוף האחראי על הרישום את פירוט הסיבות שמונעות את רישום המוצר. בעקבות ההודעה מניית החברה זינקה אתמול ב-15%.