הסכם בין משפחת כוזהינוף לבין מרבית מפוני גבעת עמל

ביהמ"ש נתן תוקף של פסק דין להסכם עם משפחות דיין, חקק ומאור; חוסר הסכמות עם משפחות ז'אן ושומוביץ' ■ נציג מטעם כוזהינוף: בחודשים הקרובים תהיה התקדמות משמעותית בפרויקט, ויחל שיווקן של 174 הדירות בבניין

גבעת עמל / צילום: תמר מצפי
גבעת עמל / צילום: תמר מצפי

שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, ריבה ניב, נתנה ביום חמישי האחרון תוקף של פסק דין להסכם שהושג בין משפחת כוזהינוף המחזיקה בקרקע גבעת עמל בתל-אביב, לבין מרבית המשפחות המתגוררות במתחם.

ההסכם הושג לגבי 3 בתי-אב - משפחת דיין, משפחת חקק ומשפחת מאור, הכוללים 7 משפחות בסך-הכול, והוא כולל פיצוי כספי תמורת פינוי המשפחות מהשטח.

לגבי שתי משפחות במתחם - משפחת ז'אן ומשפחת שומוביץ', טרם הושגה הסכמה. יש לציין כי כנגד המשפחות החלו לאחרונה הליכים משפטיים והוגשו תביעות לפינוי, אך טרם ניתנו פסקי דין נגדן, למעט משפחת ז'אן שנגדה פסק דין חלוט וצו פינוי מהקרקע שיחול ב-1 ביוני 2015.

את ההליכים מטעמן של המשפחות ניהל עו"ד משה ישראל, ואת ההליכים מטעמה של משפחת כוזהינוף ניהל עו"ד אביב טסה המתמחה בעסקאות נדל"ן, שמסר ל"גלובס" כי "משפחת כוזהינוף ניהלה בחודשיים האחרונים משא-ומתן שקט אך אינטנסיבי וניסתה בכל כוחה להגיע להסכמות ברוח טובה, ובערב הפסח הגיעה להסכמות עם המשפחות במתחם. ללא קשר למשפחות אלה, המשפחה פיצתה לאחרונה גם את המשפחות שכבר פונו מהקרקע בחודש דצמבר, למרות שלא הייתה מחויבת לכך".

לגבי שתי המשפחות שעמם טרם הושגה הסכמה, עו"ד טסה מסר כי "משפחת כוזהינוף הייתה במגעים איתן, אך לצערי לכל משפחה יש עורך דין אחר וציפיות רחוקות מהמציאות. אני תקווה כי לאחר שהסתיימה הפרשה עם מרבית המשפחות במתחם, גם שתי משפחות אלה יתעשתו. משפחת כוזהינוף תמיד שמרה על כבודם של המפונים, וגם כשספגה השמצות והפגנות מול ביתה ומול מקום העבודה, מעולם לא דיברה בגנותם".

עו"ד טסה הוסיף כי הוא צופה שבחודשים הקרובים תהיה התקדמות משמעותית בפרויקט, ויחל שיווקן של 174 הדירות בבניין.

כזכור, לפני שנה בדיוק רכשה משפחת כוזהינוף את הקרקע בדרום שכונת בבלי מהמשפחות אברמוביץ' וזיתוני תמורת 200 מיליון שקל.

תוכנית בניין העיר המאושרת החלה על הקרקע כללה הקמת בניין בן 145 דירות. בימים אלה מנהלת משפחת כוזהינוף הליך תכנוני במסגרת בקשה להקלות בסמכות וועדה מקומית לתכנון ובנייה, כך שמספר הדירות יעמוד על 174 דירות.