המסחר בוול סטריט ננעל בעליות; טסלה זינקה מעל 6%

סעודיה הודיעה כי היא שוב מעלה את מחירי הנפט שהיא מייצאת לאסיה ■ עונת הדוחות תיפתח ביום רביעי ואנליסטים בשוק חוששים מצניחה ברווחי החברות ■ סקטור השירותים ממשיך להתרחב ■ טסלה דיווחה על רבעון ראשון חזק

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות, על רקע המשך התחזקות סקטור השירותים, ובמקביל לזינוק במחיר הנפט, על רקע הערכות לגידול בביקושים. בורסות אירופה היו סגורות היום לרגל חג הפסחא והסוחרים ממתינים בדריכות לקראת עונת הדוחות שתיפתח ביום רביעי.

ביום שישי לא התקיים מסחר אך דוח התעסוקה שפורסם לא עמד בציפיות והצביע על תוספת של 126 אלף משרות בחודש מארס, בעוד בשוק ציפו לתוספת של כ-245 אלף משרות, לאחר שב-12 החודשים האחרונים נוספו למשק האמריקאי יותר מ-200 אלף משרות מדי חודש, הרף אותו הציבו הכלכלנים להתאוששות מלאה של שוק העבודה. שיעור האבטלה נותר כצפוי ברמה של 5.5% במארס.

בעקבות הנתון המאכזב גוברות ההערכות בשוק שהפד ידחה את העלאת הריבית שהייתה צפויה לחודש יוני. כעת, האנליסטים בשוק מעריכים כי ספטמבר הוא החודש המוקדם ביותר האפשרי להעלאת ריבית, וגם הוא נראה כבר לא סביר. "העלאה בספטמבר תחייב הבראה כלכלית ברורה בחודשי האביב והקיץ. הפד רוצה להעלות את הריבית, אבל הוא דובר אמת כשהוא מסביר שהוא תלוי בנתונים הכלכליים השוטפים שמתפרסמים", נכתב ב"פייננשל טיימס". (לסיפור המלא)

הסכם העקרונות הראשוני עליו חתמו מעצמות המערב עם איראן ביום חמישי עדיין גורם לטלטלה עזה בשוק הנפט. בסוף השבוע מחירי הנפט קרסו בכ-5%, אולם היום המחירים עלו, לאחר שסעודיה הודיעה כי היא מעלה את מחירי הנפט שהיא מייצאת למדינות אסיה, זה החודש השני ברציפות, עניין המעיד על גידול בביקושים. החוזים על הנפט מסוג WTI עלו ב-כ-6.1% ונקבעו על 52.14 דולר לחבית. החוזים מסוג ברנט עולים ב-5.3% ונסחרים סביב 57.9 דולר לחבית.

זאת הסיבה שהנפט מזנק יותר מ-3% למרות ההסכם האיראני

ביום רביעי תיפתח עונת הדוחות לרבעון הראשון של השנה ואנליסטים בשוק חוששים מצינחה חדה ברווחי החברות בעיקר כתוצאה מההתחזקות המטאורית של הדולר מול סל המטבעות המרכזיים וכן בשל הפגיעה הקשה בחברות האנרגיה בשל צניחת מחירי הנפט.

"ברבעון הראשון והשני של 2015 האנליסטים בשוק צופים ירידה של 4.6% ו-1.9% ברווחי החברות בהתאמה (בשיעור שנתי)", מציין ג'ון בטרס, אנליסט בכיר בחברת FactSet.

בזירת המאקרו התפרסם היום מדד מנהלי הרכש של ISM בסקטור השירותים, שירד במארס ל-56.5 נק', לעומת התחזיות לקריאה של 56.6 נקודות, לאחר קריאה של 56.9 נקודות בפברואר. עם זאת, המשקיעים מעודדים מכך שסקטור השירותים ממשיך להצביע על התרחבות.

טסלה ריכזה עניין לאחר שפרסמה ביום שישי נתוני מסירת כלי רכב לרבעון הראשון - הרבעון הטוב בתולדותיה, עם מעל ל-10,000 מסירות.

טבע הגישה עתירה נוספת ל-FDA, רשות המזון והתרופות של ארה"ב, בניסיון נוסף למנוע "קופקסון גנרי". בכל 7 הפעמים הקודמות שטבע הגישה עתירה מסוג זה, ב-FDA קבעו שמוקדם עדיין לדון בנושא. העתירה החדשה הוגשה בשבוע שעבר, בהתאם להנחיות ה-FDA, לפיהן נתונים חדשים מהמחקרים הנמשכים של טבע בתרופה צריכים להיות פומביים.