זאת הסיבה שהנפט מזנק יותר מ-3% למרות ההסכם האיראני

סעודיה הודיעה כי היא מעלה את מחירי הנפט שהיא מייצאת למדינות אסיה, זה החודש השני ברציפות ■ ביום חמישי הנפט קרס בכ-5% בצל ההסכם הראשוני עם איראן ■ אנליסטים מרגיעים: גם אם ייחתם הסכם סופי עם איראן, השפעתו תהיה רק ב-2016

נפט / צילום: שאטרסטוק
נפט / צילום: שאטרסטוק

החוזים העתידיים על הנפט עולים היום (ב') בשיעור חד לאחר שסעודיה הודיעה כי היא מעלה את מחירי הנפט שהיא מייצאת למדינות אסיה, זה החודש השני ברציפות, עניין המעיד על גידול בביקושים.

ביום חמישי מחירי הנפט צללו עד כ-5% בצל הדיווחים על הסכם העקרונות בין איראן למעצמות המערב. בשוק חששו כי במקרה שהסנקציות על איראן יוסרו במסגרת ההסכם, היא תשוב לייצא נפט ולמעשה תגרום לגידול נוסף בהיצע וכפועל יוצא מכך לירידת המחירים.

עם זאת, מומחים בתחום מציינים כי העלייה בהיצע הנפט עשויה להימשך חודשים, כך שההשפעה של הנפט האיראני תורגש רק ב-2016.

"ברור שהעסקה עם איראן היא דובית בנוגע לשוק הנפט, אך עדיין קיימים מכשולים רבים ששני הצדדים יצטרכו לעבור לפני שיחתמו על הסכם סופי", מציינים אנליסטים במורגן סטנלי במזכר ששלחו ללקוחות. "גם אם ייחתם הסכם סופי, אנו לא צופים כי הוא ישפיע על השוק לפני 2016".

לאור המהלך שבו נקטה סעודיה ובצל ההבנה כי הנפט האיראני אינו יציף את השוק בקרוב, מחירי הנפט מזנקים היום. החוזים על הנפט מסוג WTI עולים ב-כ-3.4% ונסחרים סביב 51 דולר לחבית. החוזים מסוג ברנט עולים ב-3% ונסחרים סביב 56.6 דולר לחבית.