נעילה שלילית בוול סטריט; טוויטר טיפסה 3.5%, הנפט עלה

מחר יפורסמו הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה ■ בזירת המאקרו פורסם היום נתון האשראי הצרכני שעלה בשיעור שנתי של 5.6% בפברואר ■ FedEx במגעים לרכישת TNT עבור 4.8 מיליארד דולר

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') בירידות שערים לאחר שרוב שעות המסחר התנהלו במגמה חיובית. הנפט המשיך לזנק היום לאחר שעלה אתמול ב-6%. בבורסות אירופה ננעלו המדדים המובילים בעליות של יותר מ-1%. הסוחרים בשוק ממתינים בדריכות לפתיחת עונת הדוחות מחר.

המדדים בוול סטריט הגיבו אתמול לראשונה לדוח התעסוקה המאכזב לחודש מארס, אשר פורסם בסוף השבוע. התגובה של הפעילים בניו יורק שיקפה את הלך הרוח החדש בשוק: העלאת ריבית בארה"ב לא תתרחש בחודש יוני, כפי שציפו קודם, אלא בספטמבר לכל הפחות.

"נראה שהמשקיעים תומכים במשטר העלאת ריבית איטית, אך ההתלהבות יכולה להיות קצרת מועד, בעוד ההשלכות של התאוששות כלכלית איטית מתגלות", ציינו הבוקר ב-CMC Markets.

מחר יפורסמו הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה, והמשקיעים ינסו לדלות רמזים בנגוע להמשך המדיניות המוניטרית.

בזירת המאקרו פורסם היום נתון האשראי הצרכני שעלה בשיעור שנתי של 5.6% לרמה של 15.5 מיליארד דולר בפברואר. מדובר בקצב הצמיחה הגבוה ביותר מאז אוקטובר אשקתד.

מרקטווץ': 6 סיבות שבגללן צריך למכור עכשיו את כל המניות

אתמול זינק הנפט בכ-6%, וגולדמן זאקס מעריך כי הדבר זמני, וכי מחיר החבית בדרך ל-40 דולר לחבית. "אמנם הירידה במספר אסדות הקידוח מהירה מכפי שצפינו, אך אנו עדיין סבורים כי השוק יתאזן רק ב-2016", נכתב בסקירה. "מחירי הנפט צריכים להישאר נמוכים לזמן רב יותר כדי להשיג ירידה בת-קיימא בתפוקת הנפט בארה"ב".

למרות הסקירה של גולדמן זאקס, מחירי הנפט המשיכו לעלות גם היום. החוזים על הנפט מסוג WTI עלו ב-3.5% וננעלו ברמה של כ-54 דולר לחבית. החוזים על הברנט הוסיפו כ-1.7%.

מחר תיפתח עונת הדוחות לרבעון הראשון של השנה ואנליסטים בשוק חוששים מצניחה חדה ברווחי החברות בעיקר כתוצאה מההתחזקות המטאורית של הדולר מול סל המטבעות המרכזיים וכן בשל הפגיעה הקשה בחברות האנרגיה בשל צניחת מחירי הנפט.

טסלה זינקה אתמול לאחר שפרסמה ביום שישי נתוני מסירת כלי רכב לרבעון הראשון - הרבעון הטוב בתולדותיה, עם מעל ל-10,000 מסירות.

ברקליס צופים אפסייד של 20% במניית טבע עד 2018, ומעלים את מחיר היעד של טבע ב-7% ל-75 דולר. בינתיים מניית החברה קרובה לשיא כל הזמנים ברמה של 65 דולר.

חברת FedEx במגעים לרכישת חברת המשלוחים TNT עבור 4.8 מיליארד דולר, כך דווח היום ב"רויטרס". במסגרת העיסקה, פדאקס תשלם 8 אירו עבור מניית TNT - פרמיה של 33%.

מניית וריפון בלטה במסחר לאחר שאנליסט בחברת Stifel Nicolaus העלה את ההמלצה למניית החברה ל"קנייה".

מניית טוויטר זינקה בחדות בצל דיווחים לפיהם הרשת החברתית הפכה ליעד להשתלטות עוינת ע"י משקיעים והיא שכרה יועץ מיוחד כצעד שיסייע לה להתגונן מפני מהלך שכזה. ע"פ הדיווחים, גם בנק ההשקעות גולדמן זאקס מנסה לסייע לחברה.