נינה סטורמס תקים חברת פורמטים: במו"מ עם ארז טל

אשת העסקים ההולנדית ביצעה לאחרונה בדיקות להשקעה בערוץ 10 ובזכיינית ערוץ 2 רשת, אך נסוגה בינתיים מכוונתה להחזיק בגוף שידור ישראלי

נינה ברינק סטורמס / צילום: רויטרס
נינה ברינק סטורמס / צילום: רויטרס

אשת העסקים ההולנדית נינה סטורמס נמצאת במגעים מתקדמים מול איש הטלוויזיה ארז טל, במטרה שיעמוד בראש חברת פורמטים והפקות אשר ברצונה להקים בישראל.

בסיס החברה המתוכננת יהיה בארץ, ומטרתה העיקרית תהיה לפתח מכאן פורמטים ותוכן לרחבי העולם. לחברה אין קשר לזכיינית ערוץ 2 קשת, אשר עימה מזוהה טל, פרט לאפשרות העתידית שקשת תהיה אחת מלקוחותיה.

ל"גלובס" נודע כי סטורמס עורכת מזה זמן מה בדיקות בשוק להקמת החברה, והיא מתכננת להשקיע כסף בהקמתה ולעשות שימוש במערך קשריה ברחבי העולם כדי לקדם את מכירת הפורמטים. באחרונה היא פתחה במגעים מול טל, אשר במהלך השנים גם פיתח ויצר מספר פורמטים ובראשם "הכספת" - פורמט השעשועון הישראלי הראשון שזכה להצלחה בינלאומית ניכרת.

סטורמס זכתה להיכרות עם שוק הטלוויזיה הישראלי לאור קשריה עם המפיקים חיים סלוצקי ודרי שי. היא ניהלה מגעים מול ערוץ 10 לכניסה כמשקיעה, ובהמשך גם מול זכיינית ערוץ 2 רשת. באחרונה נפגשה עם אנשי קשת אינטרנשיונל.

בבסיס העניין של סטורמס - שמחזיקה שורה של גופי תוכן ברחבי העולם, והונה מוערך על פי התקשורת ההולנדית בכ-240 מיליון אירו - נמצא שוק הפורמטים המתפתח בישראל. בכל המגעים שניהלה היא הביעה את כוונותיה לעשות שימוש בכוח היצירתי הישראלי על מנת לפתח פורמטים גדולים, המיועדים לשעות הפריים-טיים הטלוויזיוניות, ולהפיץ אותם בעולם.

כעת נודע כי סטורמס מבקשת להקים חברה, אשר לה זרוע פיתוח פורמטים, ועשויה לכלול גם זרוע הפצה וגוף הפקה חדש, שישרת בעיקר את צורכי פיתוח הפורמטים. לפי שעה נראה, אם כך, כי סטורמס נסוגה מכוונתה להחזיק גם גוף שידור ישראלי.

ארז טל מסר בתגובה: "אם מה שכתבת אכן יקרה, זה יעשה רק טוב לתעשיית הטלוויזיה בישראל וליצוא פורמטים מישראל לחו"ל".