הדולר היציג נותר ללא שינוי ב-3.93 ש'; "נמצא בעמדת יתרון"

גם האירו נותר יציב ברמה של 4.275 שקלים ■ יתרות המט"ח של בנק ישראל הסתכמו בסוף מארס ב-85 מיליארד דולר, קיטון של 338 מיליון דולר לעומת פברואר ■ ב-FXCM מציינים: "הנסיגה בדולר בשבועות האחרונים אינה אלא תיקון"

דולר / צלם: רויטרס
דולר / צלם: רויטרס

המסחר במט"ח התאפיין היום (ד') ביציבות של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג נקבע היום ללא שינוי ברמה של 3.93 שקלים, לאחר שאתמול נקבע שערו היציג בירידה של כ-0.4%. גם האירו היציג נותר יציב ברמה של 4.275 שקלים. בעולם, האירו מתחזק מול הדולר בכ-0.2% ונסחר ברמה של 1.084 דולרים לאירו.

אתמול פרסם בנק ישראל את דוח יתרות המט"ח ממנו עולה כי היתרות הסתכמו בסוף חודש מארס בכ-85 מיליארד דולר. למרות שבנק ישראל רכש יותר מ-1.5 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה, מדובר בקיטון של 338 מיליון דולר ביתרות לעומת סוף חודש פברואר.

בנק ישראל מציין כי הקיטון ביתרות המט"ח נובע מהעברות הממשלה לחו"ל בהיקף של 266 מיליון דולר וכן מ ו שערוך יתרות המט"ח בהיקף של יותר ממיליארד דולר. בנק ישראל ציין בנוסף כי הקיטון ביתרות המט"ח קוזז בין היתר ע"י רכישה של כ-535 מיליון דולר.

נזכיר, היום יתפרסמו פרוטוקולי ישיבת הריבית האחרונה של הפד ותיפתח עונת הדוחות לרבעון הראשון של השנה.

ב-FXCM ישראל מציינים הבוקר: "בהיעדר טריגרים מקומיים בחו"ל המועד, המסחר בדולר-שקל מוכתב בעיקרו על ידי התנועה של הדולר בעולם, שזינק מעלה ביממה האחרונה לאחר תחילת השבוע הרדומה בשל חג הפסחא. הדולר למעשה מתקן את הירידה שנרשמה לאחר פרסום נתוני התעסוקה המאכזבים בשבוע שעבר. בשווקים מבינים כי גם אם הבנק הפדרלי ידחה בחודש-חודשיים את העלאת הריבית, הוא אמור להעלות ריבית הרבה לפני יתר הבנקים המרכזיים, ועל כן, בכל הנוגע למגמה בטווח הארוך יותר, הדולר נמצא בעמדת יתרון והנסיגה שראינו בכוחו של המטבע בשבועות האחרונים אינה אלא תיקון. הנתונים הכלכליים בארצות הברית ימשיכו להכתיב את הסנטימנט סביב הדולר, כאשר שיפור בנתוני המאקרו יגביר את הציפייה להעלאות ריבית ואילו הרעה בנתוני המאקרו תצנן את ציפיות הריבית. ואולם, כל אלה יקבעו את מהלכה של המגמה ואת המומנטום, אבל לא את המגמה עצמה - שהיא חיובית על הדולר".