אנליסט: זה המדד שמאותת על זינוק של כ-25% במניות האנרגיה

ריץ' רוס, מנהל מחלקת הניתוח הטכני בחברת Evercore ISI טוען כי מדד מניות האנרגיה PHLX Oil Service Sector Index (או ה-OSX) חצה אתמול את הממוצע נע 100 בפעם הראשונה מאז יולי 2014 ומאותת על קנייה חזקה

עובד במתקן נפט / צילום: רויטרס
עובד במתקן נפט / צילום: רויטרס

הקפיצה האחרונה במחירי הנפט לצד העלייה במניות האנרגיה רומזות כי הגיעה העת לשוב ולהיחשף לסקטור. כך טוען ריץ' רוס, מנהל מחלקת הניתוח הטכני בחברת Evercore ISI. לדבריו, מדד מניות האנרגיה PHLX Oil Service Sector Index (או ה-OSX) מאותת על זינוק של כ-25% במניות האנרגיה.

רוס טוען כי מדד ה-OSX, שעוקב אחר מניות בתחום שירותי האנרגיה, כגון הליבורטון , Diamond Offshore ,Transocean , ו- Schlumberger , חצה מעלה ביום חמישי את הממוצע- נע של ה-100 ימים, בפעם הראשונה מאז יולי 2014.

"זאת הייתה פריצה חשובה מאוד של ה-OSX", אמר רוס בראיון ל-CNBC. "הפריצה יצרה איתות קנייה חזק". לדבריו, כאשר המדד ירד בחדות מתחת לרמה הזו בחודש יולי אשתקד, הוא יצר איתות מכירה חזק. כעת המגמה התהפכה.

בנוסף, רוס זיהה בגרף של המדד תבנית טכנית של תחתית כפולה, המעידה על כך שהקונים החלו לשוב ולקנות את המדד ברמות הנוכחיות. "להערכתנו, קיים אפסייד של כ-15%-25% במניות הנסחרות ב-OSX", כך לפי רוס.