CNBC: זה מה שיכול להרעיד בקרוב את שוקי המניות

עונת הדוחות הכספיים בוול סטריט בפתח, ולראשונה מזה 6 שנים הרווחים צפויים לרדת

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

שילוב מסוכן בוול סטריט: בעוד מכפילי הרווח נמצאים בשיא של כעשור ומצביעים על כך שהשוק יקר יחסית, רווחי החברות צפויים לרדת ברבעון הראשון של השנה ב-2.9% - כך עולה מקונצנזוס תחזיות האנליסטים של תומסון רויטרס.

לפי רשת CNBC, ייתכן שעונת הדוחות הקרובה בוול סטריט תגרום לזעזוע בשוק, בשל הפער שנוצר בין תמחור המניות לרווחי החברות. הגל הראשון של הדוחות הכספיים יגיע כבר בשבוע הקרוב, עם חברות פיננסיות כמו וולס פרגו, JP מורגן ואמריקן אקספרס שיפרסמו דוחות לצד חברות בלו צ'יפ כמו אינטל וג'ונסון אנד ג'ונסון.

בשנים האחרונות היכו החברות את תחזיות האנליסטים רבעון אחר רבעון, כאשר למעשה יותר מ-70% מהחברות פרסמו רווחים גבוהים מהצפוי. אנליסטים מעריכים שגם הפעם זה יקרה, אולם בשורה התחתונה הרווחים צפויים לרדת.

"אני מעריך שהשוק לא יתקדם עד שניכנס עמוק לתוך עונת הדוחות", אמר ל-CNBC אסטרטג השקעות ב-UBS.

ההערכה הרווחת בוול סטריט היא שהחולשה ברבעון הראשון היא זמנית ובמחצית השנייה של השנה המצב ישתפר. עם זאת, החשש הוא מכך שנתוני המקרו לא יצביעו על האצה בצמיחה בחודשיים הקרובים. ב-UBS מציינים כי "הבעיה תתחיל אם בחודש-חודשיים הקרובים לא נראה שיפור בנתונים הכלכליים, ואז יהיה סיכון שכל השנה תהיה חלשה מבחינת רווחי החברות. זה אמנם לא יהרוג את השוק, אבל יכניס אותנו לקיץ תנודתי".

מדד S&P 500 נסחר במכפיל רווח של 17.3, שיא שלא נראה מאז 2005 (למעט מספר ימים בפברואר השנה אז הוא נסחר במכפיל 17.5).

"אנחנו הולכים לראות שוק תנודתי. אני לא סופר-זהיר אבל אני חושב שהשוק יקר. אני יודע שמדברים על חולשה ברווחי החברות וקשה לי לומר שזה כבר מתומחר בשוק", אמר אסטרטג השקעות בקרדיט סוויס.