בדיקת "גלובס": אלה האוזניות הטובות ביותר בשוק כיום

"גלובס" בדק 10 זוגות אוזניות בטווח מחירים רחב ■ המסקנה: הצליל משתפר ככל שהמחיר מתייקר, אך לא חייבים לשלם 1,000 שקל כדי ליהנות, ובכל מקרה אין אוזניות מושלמות

שוק האוזניות נמצא בנקודה רתיחה. אחד האביזרים הפופולריים אחרי הסמארטפון הן האוזניות, והן נמצאות בכל מקום - ברחוב, בתחבורה הציבורית, בפארק ובמכוני הכושר.

לפי נתוני Futuresource, בשנת 2014 הגיעו המכירות העולמיות של שוק האוזניות לקרוב ל-10 מיליארד דולר - צמיחה של 18% מ-2013, כאשר הצפי הוא ל-11.3 מיליארד דולר ב-2017.

הן מגיעות בשלל צבעים, עיצובים, מותגים וגדלים, ולא פחות משהן משמשות להאזנה למוזיקה, הן פריט אופנתי המאפשר ביטוי עצמי. יצרניות רבות משתפות פעולה עם מותגי אופנה, בניסיון להפוך את האוזניות למוצר אופנתי שמסתכלים עליו כעל עוד חלק מפריט הלבוש של המשתמש.

כך למשל האוזניות של חברת מונסטר, המשתפת פעולה עם מותג התיקים Tumi. אחת מפורצות הדרך בהפיכת האוזניות לפריט האופנה היא חברת האודיו ביטס מבית הראפר והמפיק ד"ר דרה (שנמכרה לאפל בשנה שעברה ב-3 מיליארד דולר). האוזניות שלה מגיעות בשלל צבעים, מה שכבש את לב המשתמשים בעולם. הלוגו b המופיע בצדי האוזניות, הפך לאחד המוכרים והנחשקים בתעשייה.

"גלובס" מביא סקירה של אוזניות אלחוטיות, חוטיות ודגמים המיועדים לספורטאים, ברמות מחיר שונות:

אוזניות אלחוטיות

ללא כבלים

1. MYTH Labs - eclipse

eclipse של חברת MYTH ייחודיות מבחינת חופש הבחירה שהן מאפשרות לצרכן, משום שהן אוזניות מודולריות. הצרכן רוכש את הקשת בנפרד לפי טעמו (מבחינת צבע או עיצוב) ואת הרמקולים של החברה בה הוא מעוניין, ומרכיב לבד. האוזניות שנבדקו מכסות את האוזניים.

מבחן הצליל: המוצר מוצלח. הצליל נקי עם עומק, הבאסים לא חזקים מדי אבל עדיין מורגשים, ובסך הכול החוויה נעימה.

מבחן השימושיות: כפתור על חוט האוזניות מאפשר עצירת השיר המתנגן, מענה וניתוק של שיחה. אין כפתור שליטה בעוצמת הצליל.

מבחן העיצוב: הן מרופדות בעור ונוחות, אבל מעט לוחצות.

2. האוס אוף מארלי - Liberate XLBT

Liberate XLBT של האוס אוף מארלי (House Of Marley) מכסות את כל האוזן (Over The Ear). מדובר באוזניות בלוטות', המאפשרת להתחבר לטאבלט ולסמארטפון ולהאזין לשירים ללא כבל מיותר. הן נטענות בכבל USB וכאשר הסוללה מתרוקנת ניתן להקשיב גם באמצעות כבל. הכבל כולל גם מיקרופון, המאפשר לנהל שיחות מהסמארטפון.

מבחן הצליל: הצליל מוצלח, נעים ונקי, אולם הבאס מעט עמום. הטארבל בעוצמה הנכונה.

מבחן השימושיות: קיימים כפתורים לשליטה בעוצמת הצליל ובמעבר בין השירים, אך הם קצת קשים ולא תמיד נוחים.

מבחן העיצוב: הן בעלות קשת לראש ועשויות עור ועץ מגולף, בשילוב כריות רכות לאוזניים.

3. ביטס - Solo 2 Wireless

אחד הדגמים הפופולריים של חברת האודיו ביטס הוא Solo. לפני פחות משנה השיקה החברה בארץ את דגם סולו 2 ועכשיו תורו של סולו 2 Wireless (משווק ברשת באג). משמו אפשר להבין שמדובר בגרסה אלחוטית (בלוטות') של אותן אוזניות.

מבחן הצליל: הגרסה החוטית הצטיינה יותר בעיצוב ופחות בצליל. כאן הצליל סביר, אפילו טוב, אבל קשה להצדיק אותו כאשר מסתכלים על תג המחיר.

מבחן השימושיות: הסוללות מחזיקות כ-12 שעות (לפי נתוני היצרן), וניתן להמשיך להאזין למוזיקה גם כשהאנרגיה נגמרת, בעזרת כבל המצורף בערכה. מבחינת נוחות, כריות האוזניים רכות ונעימות, אבל יש זליגת סאונד שתפריע לאנשים היושבים לידכם. האוזניות גם כוללות מיקרופון לניהול שיחות מהטלפון. בנוסף, יש כפתורי שליטה בנגן המוזיקה על האוזניות עצמן.

מבחן העיצוב: עיצוב מוצלח בצבעים שונים.

4. ביטס - Studio Wireless

אחד מהדגמים המוצלחים בשוק הוא סטודיו של ביטס. לחברה יש גם גרסת בלוטות' אלחוטית (Studio Wireless).

מבחן הצליל: הצליל מוצלח, אבל עדיין מעט מלוכלך. בעוצמות גבוהות של הסאונד, הוא סובל מעיוותים.

מבחן השימושיות: הניתוק מהחוטים מאפשר לשבת ולצפות בסרט מהטאבלט או להאזין למוזיקה מהסמארטפון בצורה משוחררת יותר. מעבר לזה, מובן שניתן לחבר כבל אוזניות ולהקשיב למוזיקה בצורה הזו. האוזניות מספקות בידוד אקטיבי, מה שיוצר שקט מרעשי מזגנים, מנוע מטוס או סתם רעש בבית. האוזניות מציעות כפתורי שליטה להעברת שירים, לעצירת המוזיקה וגם למענה לשיחות.

החיסרון הוא שהן סובלות מזליגת סאונד, מה שיכול להפריע לאדם שלידו נמצאים.

כאשר האנרגיה של הסוללות אוזלת (לפי נתוני היצרן 12 שעות בחיבור אלחוטי), לא ניתן להקשיב למוזיקה.

5. פארוט - Zik 2.0

חברת Parrot המשווקת ברשת באג, מנסה לבדל את Zik 2.0 בזכות המעצב פיליפ סטארק, שאחראי על החלק העיצובי שלהן.

מבחן הצליל: הצליל מוצלח, אבל לא מושלם. הוא לא תמיד נקי, לפעמים קצת מלוכלך ויש לאוזניות נטייה להשמיע טונים צורמים. במחיר המתקרב ל-2,000 שקל, ציפינו לאיכות מושלמת.

מבחן השימושיות: מדובר באוזניות בלוטות', הכוללות בידוד רעשים אקטיבי שעובד טוב (מתאים במיוחד לטיסות, בזכות היכולת לבדד את רעש המנוע). מכיוון ששתי היכולות הללו צורכות אנרגיה, בחברה מציעים לחברן באמצעות כבל ולהאריך את זמן הסוללה מ-6 ל-18 שעות. אפשר גם להמשיך להאזין ללא הבידוד האקטיבי.

הסוללה נטענת בחיבור מיקרו USB סטנדרטי. האוזניות כוללות גם מיקרופון לניהול שיחות מהסמארטפון, ומוטמע בהן משטח מגע המאפשר שליטה בעוצמת הצליל.

יש גם חיישן המזהה מתי המשתמש מסיר את האוזניות, ועוצר את השיר.

אוזניות במחירים נוחים

עדיף לטפס מעל ל-200 שקל

6. ג'ברה - Move

חברת ג'ברה, המוכרת בעיקרת מתחום דיבוריות בלוטות', מבססת את מעמדה בשנים האחרונות גם כמותג אודיו.

אוזניות Move של החברה מוכיחות שאפשר לייצר מוצר באיכות טובה גם במחיר שלא קרוב לאלף שקל.

מבחן הצליל: ביחס למחיר, האיכות טובה והצליל נעים. הוא לא תמיד הכי נקי, אבל בסך הכל עושה את העבודה.

מבחן השימושיות: מדובר באוזניות בלוטות' אלחוטיות, שניתן להאזין באמצעותן גם ללא טעינת הסוללה באמצעות כבל. הסוללה מחזיקה כ-8 שעות (על-פי נתוני היצרן). בנוסף, האוזניות מאפשרות ניהול שיחות מהסמארטפון באמצעות מיקרופון פנימי.

מבחן העיצוב: ג'ברה מציעה את האוזניות במספר צבעים: כחול, אדום ושחור, עם ריפוד בד בקשת וכריות אוזניים יחסית נוחות.

7. Artos - בלוטות' פרו

ענף האביזרים לסמארטפונים מגוון וניתן למצוא בו מותגים טובים יותר וטובים פחות.

המותג הפרטי Artos פעיל בקטגוריית רבות הנושקות לסלולר, אוזניות, ערכות קריוקי, זרועות לרכב וסוללות טעינה (Power Packs). המותג משווק את המוצרים שלו בחנויות הנוחות בתחנות דלק (Ten, So Good), רמי לוי ואופיס דיפו.

אוזניות הבלוטות' האלחוטיות של החברה ממותגות תחת הקו היוקרתי של החברה, אבל אין לצפות ליוקרה תחת תג מחיר של 200 שקל.

מבחן הצליל: איכות הצליל לא גבוהה, הצליל מעט עמום ולא מספיק ברור.

מבחן השימושיות: הבנייה של הכפתורים קצת רעועה. זמן סוללה 10 שעות (על-פי נתוני היצרן) וניתן גם לבצע שיחות מהאוזניות.

לאוזניות לא מצורף כבל להאזנה ללא סוללה.

מצד שני, ברמת המחיר הזו, לא בטוח שניתן למצוא משהו הרבה יותר טוב.

מבחן העיצוב: האוזניות אומנם מקיפות את האוזניים ומגיעות עם ריפוד רך, אבל הן לא יושבות בצורה האוטמות לגמרי את האוזניים.

8. JVC - דגם S44X

חברת JVC היא יצרנית ותיקה בתחום האודיו והווידיאו. האוזניות מדגם S44X אמנם אינן יקרות (180 שקל ברשת בסט מובייל), אבל מלבד המחיר, אין דברים טובים להגיד עליהם.

מבחן הצליל: איכות הצליל בינונית ואפילו נמוכה. הבאסים לא מספיק ברורים והצליל לא נעים.

מבחן השימושיות: האוזניות הן חוטיות, אבל לא כוללות מיקרופון או כפתורים לשליטה בעוצמת הסאונד.

מבחן העיצוב: האוזניות עשויות מפלסטיק זול, הן לא נוחות על הראש, במיוחד אזור הרמקולים שיושב בצורה מוזרה על האוזניים.

אוזניות למדידת דופק

נוחות לספורטאים

חובבי ריצה רגילים לצאת לאימון הקבוע שלהם עם שעון, רצועת דופק מסביב לחזה ולפעמים גם סמארטפון ואוזניות. הפתרון לסרבול הזה הוא אוזניות המשלבות חיישנים למדידת הדופק דרך תנוך האוזן. הרעיון הוא לחסוך את הרצועה הלא נוחה ולספק גם לרצים מזדמנים, יכולת למדוד את הדופק שלהם באמצעות מוצר שהם גם ככה משתמשים בו.

בשורה התחתונה, כשמשווים את האוזניות של SMS מול ג'ברה, יש לדגם Sport Pulse יתרונות רבים יותר - גם מבחינת הצליל, גם מבחינת הנוחות של דגם אלחוטי וגם בגלל כפתורי שליטה בסאונד שלא היו ב-BioSport.

9. SMS - דגם BioSport

חברת SMS נכנסה לאחרונה לתחום האוזניות למדידת דופק. היא עשתה זאת באמצעות טכנולוגיה של חברת אינטל, המאפשרת לדגם BioSport למדוד את הדופק ישירות מהאוזן.

מבחן הצליל: מבחינת איכות סאונד, הן היו טובות, רק עם קצת יותר מדי טראבל וצליל פחות נקי ממה שציפינו למצוא באוזניות המתקרבות לתג מחיר של 1,000 שקל.

מבחן השימושיות: ביצענו את ההשוואה מול שעון דופק של גארמין. המדידה הייתה רוב הזמן מדויקת או בסטייה קלה. בניגוד לדגם של ג'ברה, כאן לא מדובר באוזניות אלחוטיות אלא באוזניות חוטיות.

היתרון הוא שאין לאוזניות סוללה והן כל הזמן יכולות לעבוד. החיסרון הוא שפחות נוח לרוץ עם אוזניות חוטיות, והן גם מסתבכות בתוך עצמן לא מעט (למרות שמדובר בכבל שטוח). האוזניות כוללות מיקרופון לביצוע שיחות וגם כפתורים לשליטה בהעברת השירים, אבל הן לא שולטות בעוצמת הצליל. הבעיה היא שברגע שמעבירים את האוזניות למצב מיקרופון, אין מדידה של דופק.

האוזניות יודעות לעבוד עם אפליקציות צד שלישי, כי אין ל-SMS אפליקציית ספורט יעודית. בחברה ממליצים על אפליקציית RunKeeper המוצלחת מאוד. חיסרון נוסף באוזניות הוא שהן עובדות רק עם מספר מוגבל של סמארטפונים. באתר החברה כתוב שהן עובדות עם אייפונים מ-4S ומעלה, גלקסי S4 ו-S5, נקסוס 5 ונוט 2. בבדיקה שלנו הן עבדו עם נוט 4 ועם מייזו MX 4 Pro, אבל לא על G Flex 2 של LG.

כמובן שהאוזניות עמידות לזיעה.

10. ג'ברה - Sport Pulse

המוצר הראשון שהגיע לישראל כבר לפני מספר חודשים הוא Sport Pulse של חברת ג'ברה.

מבחן הצליל: דבר לא פחות חשוב הוא הסאונד באוזניות. גם כאן הפולס לא מאכזבות עם סאונד מוצלח, במיוחד עבור אוזניות אלחוטיות ולטעמנו הן היו יותר מוצלחות מהמתחרות של SMS.

מבחן השימושיות: האוזניות הן אלחוטיות (בלוטות' סטריאופוני). מהתנסות שלנו, זה עובד בצורה חלקה. לאחר התקנת אפליקציה בסמארטפון והכנסת מספר מדדים, האוזניות מודדות באופן קבוע את הדופק, כאשר הן יודעות לעבוד עם האפליקציה מבית ג'ברה, המודדת מרחק, מהירות ושריפת קלוריות או באמצעות אפליקציות צד שלישי (למשל, Endomondo). כדי לבדוק את אמינות מדד הדופק של ג'ברה, השתמשנו גם בשעון ריצה של גארמין עם רצועת דופק. המספרים היו רוב הזמנים זהים או דומים מאוד.

האוזניות עמידות לרטיבות ויש להן מיקרופון לניהול שיחות וכפתורים לשליטה בעוצמת הסאונד והעברת השירים.

מבחן העיצוב: האוזניות נוחות מאוד על האוזן, וכוללות מספר רב של מתאמי סיליקון להתאמה לאוזניים שונות.