דנקנר על קריסת אי.די.בי:

"נפלה עלינו להקת ברבורים שחורים"

בתחילת הדיון הציג נוחי דנקנר לביהמ"ש את קורות חייו וסיפר, בין היתר, כיצד התמחה אצל עו"ד יגאל ארנון ז"ל ושירת בצבא בחיל האוויר עד שהשתחרר בדרגת רב-סרן. אחר-כך תיאר את פעילותו כיו"ר קונצרן אי.די.בי עד ההנפקה של 2012, שבגינה הסתבך באישומים פליליים. לדבריו, "במשלים היסטוריים, תקופה טובה נמשכת 7 שנים. לאי.די.בי היה חסד - התקופה הטובה שלנו נמשכה 8 שנים, עד מאי/יוני 2011 - ואז התרחשה תופעת 'הברבור השחור' (ביטוי שמתייחס לתיאור אירוע כלכלי לא צפוי ואסוני - ח'מ'). למעשה, להקה של 'ברבורים שחורים' התיישבה עלינו".

עם זאת, דנקנר הודה כי הוא נושא באחריות לקריסת הקונצרן והזכיר שתי החלטות גרועות שביצע. הראשונה, השקעה בבנק קרדיט סוויס. "לא צפיתי את המשבר הכלכלי של שנת 2011. ניתן היה לומר שהרווחנו 300 מיליון דולר מההשקעה הכוללת ב'קרדיט סוויס', אבל זוכרים לך רק את ההפסד". טעות עסקית נוספת שהזכיר דנקנר הייתה רכישת מגרש בלאס וגאס עם יצחק תשובה. "הקבוצה הפסידה 300 מיליון דולר".

בנוסף, ציין דנקנר את הרפורמה בשוק הסלולר כאחד הגורמים לנפילת הקונצרן. "דבר אחרון, אבל לא אייחס אותו לעצמי, שגרם לקריסה של הקבוצה, היה הרפורמה החריפה מאוד בשוק הסלולר. שווי השוק של סלקום ירד ל-500 מיליון דולר והשווי הנכסי ירד ב-5.5 מיליארד שקל. הירידה המאוד חזקה בשווי סלקום גרמה לכך שהמינוף הסביר שהיה לנו, הפך למינוף מופרז ומוגזם".