נעילה שלילית בוול סטריט; חוששים מעונת הדוחות

בהמשך השבוע יפרסמו את דוחותיהם הבנקים הגדולים ואינטל ■ הגירעון הממשלתי עמד במארס על 53 מיליארד דולר ■ הבנק העולמי חתך היום את תחזית הצמיחה של סין ושל המדינות באזור מזרח אסיה ■ היקף היצוא בסין צנח בחודש מארס

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות שערים, כשברקע נתונים גרועים בסין וחשש המשקיעים מעונת הדוחות לרבעון הראשון של 2015. כלכלנים צופים כי באופן כולל רווחי החברות צפויים לרדת בכ-5% לעומת הנתונים בשנה שעברה.

"המפתח לשבוע הזה הוא פתיחת עונת הדוחות הגדולים. מבחינה טכנית, השוק נמצא במצב טוב, אבל זה עלול להשתנות ברגע שהדוחות יתחילו להתפרסם", כך אומר היום פיטר קרדילו, אנליסט שווקים ראשי ב-Rockwell Global Capital.

בזירת המאקרו פורסם היום הגירעון הפדרלי לחודש מארס, שהגיע לסך של 53 מיליארד דולר, מעל התחזיות שצפו גירעון של 37 מיליארד דולר. בהשוואה למארס 2014, מדובר בעלייה של 16 מיליארד דולר. כך, הגירעון בשנה הפיסקלית עד כה עומד על 439 מיליארד דולר.

בהמשך השבוע יפורסמו נתונים חשבוים כמו המכירות הקמעונאיות, מדד המחירים ליצרן ולצרכן, מדד האמפייר סטייט, הייצור התעשייתי, ספר הבז' והתחלות הבנייה.

ברקע למסחר בוול סטריט, הבנק העולמי חתך היום את תחזית הצמיחה של סין ושל המדינות באזור מזרח אסיה. הבנק מעריך כי קצב הצמיחה המצרפי במדינות המתפתחות של מזרח אסיה, כולל סין, אינדונזיה והפליפינים, יואט לרמה של 6.7% השנה, לעומת 6.9% ב-2014 בעוד קצב הצמיחה של האזור כולו, כולל דרום קוריאה וסינגפור ישאר ללא שינוי ברמה של 6%.

עוד פורסם בסין, כי היקף היצוא צנח בחודש מארס ב-14.6% במונחי מטבע מקומי לעומת צפי כלכלנים לעלייה של כ-8%. היבוא לסין התכווץ ב-12.3% בחודש שעבר והעודף המאזן המסחרי עמד על כ-3 מיליארד דולר בלבד. למרות הנתונים, רוב בורסות אסיה סגרו היום בעליות.

בהמשך השבוע זירת הדוחות תעלה הילוך, עם התוצאות של הבנקים הגדולים וולס פארגו (ביום ג'), JP מורגן (ג'), בנק אוף אמריקה (ד'), סיטיגרופ (ה'), גולדמן זאקס (ה'). אינטל וג'ונסון אנד ג'ונסון ידווחו מחר (ג').

לפי נתונים ראשוניים, אפל מכרה במכירה מוקדמת בארה"ב מעל מיליון יחידות של האפל ווטש בסוף השבוע הראשון להשקה.

במיטב דש ברוקראז' מעדכנים את מחיר היעד למניית כיל מ-9.2 דולר ל-8.5 דולר, מחיר הגבוה בכ-18% ממחיר כיל בניו יורק העומד על 7.18 דולר. האנליסט אמיר אדר מציין כי "אנו מסבים תשומת ליבכם כי מאז שנחתם החוזה עם הסינים מרבית היצרניות כבר סגרו חוזים המגיעים למעל לכ-5 מיליון טון, עדיין נשאר מרחב פעילות לכיל אולם מובן מאליו כי השבועות הבאים הינם קריטיים".

מניית פריגו המשיכה להגיב להצעת הרכש שקיבלה ממיילאן. בשוק מעריכים בסבירות גבוהה שפריגו אכן תימכר, אולי על בסיס ההצעה הנוכחית, אולי לאחר הצעה משופרת ממיילאן בהמשך, ואולי גם על ידי גורם אחר שיגיש הצעה מתחרה לרכישת פריגו.