מהנדס עיריית ר"ג לשעבר התפטר מהחברה של ענבל אור

חיים כהן מונה לפני פחות משבועיים לדירקטור אצל ענבל אור - וכעת מתפטר ■ בעבר אישר לאחד הפרויקטים שלה ברמת-גן חריגות בנייה בדיעבד

חיים כהן, מי שכיהן בעבר כמהנדס עיריית רמת-גן ומונה רק לפני פחות משבועיים לדירקטור בחברת אינוונטק של ענבל אור, מתפטר מתפקידו.

בהודעה שפרסמה היום (ב') החברה לבורסה נכתב כי סיבת ההתפטרות "אינה כרוכה בנסיבות שיש להביאן לידיעת המחזיקים בניירות הערך של התאגיד".

כהן כיהן כמהנדס עיריית רמת-גן במשך 35 שנים ופרש מתפקידו בשלהי 2014. לאחרונה הוא מונה לדירקטור בחברה הציבורית של ענבל אור, על אף שבעבר, בעת שכיהן כמהנדס העיר רמת-גן, הוא אישר לה חריגה באחד מהפרויקטים שלה בעיר.

מדובר בפרויקט "מגדל הטייסים" המפורסם, כאשר כהן אישר בנייה של 27 קומות במקום 26 קומות בתכנון המקורי. אור הגישה את הבקשה לאישור חריגות הבנייה לאחר שהושלמה בניית הקומה ה-27. "גלובס" חשף זאת כבר ב-2013. (לסיפור המלא)

אותה בקשה חריגה של אור לא הועברה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה אלא לוועדת רישוי של רמת-גן שדנה בבקשה בנוכחות 2 חברים בלבד, אחד מהם היה כהן. לאחר אישור החריגה הוגש ערעור לוועדת הערר המחוזית שהחליטה גם היא לאשר את החריגה בדיעבד (החברים בוועדת הערר: מיכה גדרון, מיכאל גופר, ניסים ארזי ושמעון בוחבוט). יש לציין כי בעיריית רמת גן טרם החלו בניהול הליך פלילי נגד אור בגין ביצוע החריגה למרות שמדובר בביצוע עבירה פלילית על חוק התכנון והבנייה.

אינוונטק מסרה בתגובה כי "אנו מצרים על כך אך מכבדים את החלטתו ומאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו המקצועית שנסללה במשך שנים רבות. בתוך כך, חברת אינוונטק שמחה לבשר על מינויו של עדו רוזן כמשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של החברה. מינויו אושר בדירקטוריון במהלך חול המועד. רוזן כיהן כסמנכ"ל כספים של חברת אהבה - מעבדות ים המלח וכן כמנכ"ל אלעד קנדה אינק, בבעלות של יצחק תשובה. רוזן בוגר חשבונאות וכלכלה באוניברסיטת תל-אביב.

"החברה ממשיכה לנהל משאים ומתנים ביתר שאת בנוגע לפרויקטים של התחדשות עירונית עליהם דיווחה בעבר והינה פועלת לגיבוש הסכמים מחייבים עם הדיירים השונים וביצוע הפרויקטים אלו הממוקמים בלב אזורי הביקוש".