קרן אייפקס רוכשת את השליטה בחברת ההסעדה שולץ

לפי הערכות, העסקה מתבצעת לפי שווי של 60-70 מיליון שקל לחברת שולץ

זהבית כהן / צילום: תמר מצפי
זהבית כהן / צילום: תמר מצפי

מקוטג' להסעדה: זמן קצר אחרי שהשלימה את מכירת השליטה בתנובה לתאגיד המזון הסיני ברייט פוד, קרן אייפקס רוכשת את השליטה (80%) בחברת ההסעדה שולץ. לפי הערכות, העסקה מתבצעת לפי שווי של 60-70 מיליון שקל לחברת שולץ.

חברת שולץ הוקמה בשנת 1979 על-ידי יחיאל שולץ, וכיום היא מנוהלת במשותף על-ידי בניו, אורן וניר שולץ. החברה נחשבת לאחת מ-10 החברות הגדולות בענף ההסעדה בישראל, המגלגל כ-1.5 מיליארד שקל בשנה.

החברות הפועלות בענף מפעילות חדרי אוכל לעובדים במקומות העבודה וכן מעניקות שירותים דומים לשוק המוסדי. מקור הצמיחה העיקרי של הענף הוא הפרטת מערכי הסעדה ארגוניים וממשלתיים. הענף נחשב לענף בעל סיכון גבוה, והרווחיות בו נמוכה במיוחד.

לחברת שולץ יש רשימת לקוחות מרשימה, הכוללת את החברות אמדוקס, טבע, רפאל, קומברס ועוד. לפני כשנתיים וחצי זכתה החברה במכרז שפרסם צה"ל לאספקת ארוחות לבסיסים למשך 22 שנה. לדברי אורן שולץ, מדובר בהיקף של כ-70 מיליון שקל בשנה ובמצטבר ב-1.5 מיליארד שקל.

אורן שולץ מסר היום (ב') ל"גלובס" כי ההסכם בין הצדדים נחתם לפני החג, וכי השבוע צפוי להתבצע קלוסינג לעסקה. לדבריו, "הכי חשוב מבחינתנו זה שאנחנו ממשיכים לעבוד בעסק ולנהל אותו".

שולץ מודה כי הרווחיות בענף ההסעדה מאוד נמוכה, ולכן יהיה מעניין לראות כיצד אייפקס מתכננת לשפר את הרווחים בחברה החדשה.

נזכיר כי לאחר רכישת השליטה בתנובה, אייפקס ביקשה לקצור רווחים מהירים, וכך, בין היתר, העלתה את מחירי הקוטג', הגבינה הצהובה והגבינה הלבנה, תוך ניצול המונופול של תנובה בשוק. העלאת המחירים בוצעה בעקבות ממצאי דוח מקינזי, שיחד עם הכלכלנית הראשית של תנובה, ד"ר שולה פסח, הראו כי הביקוש למוצרים קשיח, וניתן להעלות את המחיר ב-15% לפחות מבלי לפגוע בביקוש.