הטיפ היומי: מניית תעופה שצפויה להמריא ב-86% בשנה

במחלקת המחקר של JP מורגן סבורים כי התיקון מטה במניית דלתא הוא רק "כיס אוויר"

חברת התעופה דלתא / צילום: בלומברג
חברת התעופה דלתא / צילום: בלומברג

חברת התעופה DELTA AIR LINES נסחרת בבורסת ניו-יורק לפי שווי של כ-36 מיליארד דולר. החברה, שבסיסה באטלנטה, מפעילה טיסות ל-326 יעדים ב-59 מדינות, מעסיקה 80 אלף עובדים ויש לה למעלה מ-170 מיליון לקוחות בשנה.

החברה פרסמה באחרונה עדכון על תוצאות הרבעון הראשון, ובסך הכול התוצאות דומות לצפי בשוק. דלתא מעדכנת כי שולי ה-EBITA (רווח בנטרול ריבית ומס) יהיו 8%-9%, בדומה לתחזית הקודמת ולתחזית שלנו שהייתה ל-8.3%. ה-RASM (Revenue Per Available Seat Mile, מדד הבוחן את יעילות חברות התעופה) נותר ללא שינוי ברבעון הראשון, ונראה שהאשמה בכך נופלת על הטיסות הבינלאומיות, לאור שינויי שערי חליפין.

אנו מעדכנים את התחזיות שלנו לתוצאות הסופיות של הרבעון, ומצפים לרווח נקי של 44 סנט למניה, ירידה של סנט אחד ביחס לתחזית הקודמת שלנו.

מניית דלתא רשמה תיקון וירדה בכ-15% מאז השיא האחרון שנרשם, אבל מבחינתנו מדובר רק ב"כיס אוויר". בכל הפעמים האחרונות תמיד הייתה לכך סיבה: העלייה במחירי הנפט, הלחימה בסוריה, אזהרת הרווח של חברת התעופה המתחרה לופטהאנזה ועוד.

אחרי כל תיקון, העלייה לכיוון "גובה שיוט" התחדשה; זה לא אומר שההיסטוריה תחזור על עצמה, אך אנחנו לא רואים כל עדות לכך שתהיה פגיעה בייצור המזומנים, או שתחזיות הרווח ל-2016 לא ניתנות להשגה.

אנחנו מאמינים שתעשיית התעופה בארה"ב תמשיך לנקוט צעדים על מנת להבטיח השגת רווחיות והמשך שיפור במאזן. לפיכך, אנחנו ממליצים למשקיעים לשים דגש על מניות כמו דלתא, משום שלדעתנו היא נסחרת בשווי משכנע, והיא צפויה ליהנות מהדינמיקה בתעשייה.

הסיכונים המרכזיים בהשקעה במניה כוללים את העובדה שהיא מושפעת - אפילו מאוד - מהתנודות הקטנות ביותר בביקוש לטיסות; ואם כלכלת ארה"ב תתחזק בקצב נמוך מהצפוי, הדבר עלול להשפיע לרעה על התוצאות הפיננסיות של דלתא.

מחיר היעד שלנו למניית דלתא הוא 80.5 דולר, שמשקף פרמיה של כ-86% על מחיר השוק, וההמלצה שלנו עבורה היא "תשואת יתר".

מחלקת המחקר, ג'יי.פי מורגן

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם