חשד: עו"ד שמואל שינפלד גנב מלקוחותיו מיליוני שקלים

עו"ד שינפלד מנהריה, העוסק בתחום המקרקעין, חשוד כי שלח ידו בכספים שהפקידו אצלו לקוחותיו בנאמנות, תוך שהוא מעלים את הכנסתו מרשויות המס

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

בית משפט השלום בעכו האריך היום (ב') ביומיים את מעצרו של עו"ד שמואל שינפלד (65) מנהריה, העוסק בתחום המקרקעין ושימש בעבר כשופט צבאי, החשוד כי גנב מלקוחותיו מיליוני שקלים, תוך שהוא מעלים את הכנסתו מרשויות המס.

שינפלד חשוד, בין היתר, כי שלח ידו בכספים שהפקידו אצלו לקוחותיו בנאמנות. העבירות שבביצוען הוא חשוד הן גניבת נכס שהתקבל עבור אחר, השמטת הכנסה במזיד וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות.

"לאחר שעיינתי בחומר החקירה ושמעתי את טענות הצדדים, נחה דעתי כי החומר הקיים בידי המשטרה מגלה חשד סביר שהחשוד עבר את כל העבירות המיוחסות לו", כתבה השופטת אביגיל זכריה בהחלטתה על הארכת המעצר.

השופטת ציינה כי "מדובר בפרשה חמורה שבה החשוד, שהוא עורך דין בתחום המקרקעין, גנב כספים מלקוחותיו בשיעור הנאמד במליוני שקלים, והחשוד קושר את עצמו למיוחס לו ומודה בחלק ניכר מהעבירות המיוחסות לו".

לדברי השופטת, במעמד הדיון הציגה בפניה היחידה החוקרת במשטרה דוח סודי ובו 9 פעולות חקירה שעדיין נדרשות. לדבריה, "לאחר שעיינתי בחומר המונח ובפעולות שנתבקשו, שוכנעתי כי קיימת עילת מעצר מעילות המעצר המנויות בחוק, ובעיקר החשש משיבוש הליכי חקירה".

סנגורו של שינפלד, עו"ד באסל פלאח, טען כי החשוד מודה במרבית מהמיוחס לו וביקש את שחרורו מהמעצר, אך השופטת דחתה את הטענות בציינה כי "אין בעצם ההודאה כדי לאיין את צורכי החקירה ואת פעולות החקירה המבוקשות, ועדיין קיים חשש לשיבוש הליכי חקירה, שלא ניתן להפיגו בשלב זה על דרך של חלופת מעצר".

השופטת הוסיפה כי "כפי שעולה מהחומר הראייתי בו עיינתי, החקירה שהפכה להיות גלויה לאחרונה טרם הסתיימה, ויש לאפשר את התקדמותה בלא הפרעה... שחרורו של החשוד בשלב זה ובנסיבות העניין בו עסקינן, יש בו כדי לחבל בחקירה".

במהלך הדיון טענו חוקר המשטרה אלי פרנקו ואילן הרשברג מטעם מס הכנסה כי לעורך הדין יש לפחות 8 קורבנות אותם הונה לכאורה במהלך השנים 2013-2014. לדבריהם, כל שמונת המקרים הוטחו בפניו במהלך חקירתו, והוא הודה בכולם ואף הסביר כי פעל כפי שפעל לאחר שנקלע להסתבכות כלכלית.