נעילה שלילית באירופה; נוקיה במגעים לרכישת אלקטל

נוקיה הודיעה כי היא עשויה להתמזג עם המתחרה הצרפתית; היקף העסקה מוערך בכ-12 מיליארד דולר ■ עליות קלות נרשמות בחוזים על מדדי ניו יורק ■ התפוקה התעשייתית בגוש האירו עלתה ב-1.1% במארס, מעל הצפי בשוק

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

מרבית בורסות אירופה ננעלו היום (ג') בירידות שערים, שעה שבארה"ב המדדים מחפשים כיוון, על רקע דוחות כספיים ומספר נתוני מאקרו.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו, מציין כי בזירה הגלובלית נתונים כלכליים חיוביים ביפן לצד דברי בכיר כי הממשל מיצה את פוטנציאל ההרחבה הכמותית נתונים אשר תרמו להתחזקות היאן היפני אל מול הדולר.

באירופה ובארה"ב התפרסמו היום נתונים כלכליים ובהם באירופה מדד המחירים לצרכן ובארה"ב המלאים של המגזר העסקי. תשומת הלב בשווקים מופנת לנתוני התוצר המקומי הגולמי (GDP) של סין לרבעון הראשון הצפויים להתפרסם מחר והצפוי לעמוד על 7% בחישוב שנתי.

יוון מתכוננת להכריז על חדלות פירעון, לפחות על חלק מהחובות שלה אם היא לא תקבל את הסיוע הבא בסך 7.2 מיליארד אירו בפסגת שרי האוצר של אירופה ב-24 באפריל, - כך לפי דיווח ב"פייננשל טיימס".

בגוש האירו פורסם היום נתון התפוקה התעשייתית לחודש מארס, שעלה ב-1.1% בעוד בשוק ציפו לעלייה של 0.3% ולאחר ירידה של 0.3% בחודש הקודם. בבריטניה פורסם מדד המחירים לצרכן שנותר במארס ללא שינוי ברמה של 0% בשיעור שנתי.

יצרנית הסמארפונים הפינית נוקיה הודיעה היום כי היא בוחנת אפשרות להתמזג עם יריבתה הצרפתית אלקטל-לוסנט (Alcatel-Lucent SA). לפי הערכות היקף העסקה עשוי לעמוד על כ-12 מיליארד דולר. אם העסקה תצא לפועל, שתי החברות יוכלו להתמודד טוב יותר עם חברות סלולר כגון אריקסון השבדית והאווי הסינית. בתגובה להודעה מניית אלקטל מזנקת בכ-13% בבורסת פאריז בעוד מניית נוקיה נופלת בכ-6%. שווי השוק של נוקיה עומד על כ-28 מיליארד אירו בעוד השווי של אלקטל עומד על כ-11 מיליארד אירו.

בורסות אסיה נסחרו היום במגמה מעורבת, זאת לאחר שהמסחר בוול סטריט הסתיים בירידות אתמול.

"השוק תנודתי אבל אנחנו מעריכים שהמגמה החיובית תימשך. המכפיל הממוצע בבורסה בהונג קונג עדיין נמוך מהממוצע הרב שנתי ולכן אנו מעריכים שמדד ההאנג-סנג יעפיל ל-30 אלף נק' לפחות", אומר Jonathan Garner, אסטרטג במורגן סטנלי אסיה, ל-CNBC.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בירידות שערים לאחר פתיחה חיובית, כשברקע נתונים גרועים בסין וחשש המשקיעים מעונת הדוחות לרבעון הראשון של 2015. כלכלנים צופים כי באופן כולל רווחי החברות צפויים לרדת בכ-5% לעומת הנתונים בשנה שעברה.

בזירת המאקרו פורסם בארה"ב הגירעון הפדרלי לחודש מארס, שהגיע לסך של 53 מיליארד דולר, מעל התחזיות שצפו גירעון של 37 מיליארד דולר. בהשוואה למארס 2014, מדובר בעלייה של 16 מיליארד דולר. כך, הגירעון בשנה הפיסקלית עד כה עומד על 439 מיליארד דולר.

מניות קיקומן ומאיג'י החזקות ירדו בטוקיו על רקע מימושי רווחים לאחר שזינקו ביותר מ-30% מתחילת השנה.